„E puţin târziu, trebuie să vă spun și cred că vă surprind. E puțin târziu. Eu nu știu, dar poate că a făcut-o deja, România ar fi trebuit să participe la creionarea unei arhitecturi de portofolii a Comisiei Europene. Portofoliile nu vor rămâne așa cum sunt acum. Dacă ai competenţe într-o anumită direcţie, soliciţi direcţia respectivă. Trebuie să te diferenţiezi faţă de restul ţărilor UE prin ceva ce ştii tu mai bine. Dar care sunt aceste puncte de avantaj pentru România nu e rolul meu să le discut acum”, a spus Adina Vălean într-o conferință de presă, la finalul celor 5 ani de mandat de Comisar european pe Transporturi.
Și a continuat: „De exemplu, România nu e o ţară în zona euro, nu are cum să primească un portofoliu de influenţă pe ceea ce înseamnă financiar, pentru că ţările euro vor dori să aibă un cuvânt de spus acolo, nu să pună pe cineva din afara zonei euro. Comerţul internaţional e un portofoliu de mare vizibilitate. Este România un campion în comerţul internaţional? Poate că este, nu știu eu să vă răspund la întrebarea asta”.
Ea a precizat că a dat doar două exemple „ca să vedem că e o chestiune complicată”. „Dar cred că e târziu să începem acum să discutăm despre ea, deci nu pot să sper decât că există un plan undeva și o să îl aflăm la momentul potrivit”, a mai spus Vălean, care este membru PNL.
Adina Vălean a menționat că nu crede că va mai rămâne comisar şi în viitoarea Comisie Europeană: „În particular nu mi-a făcut nimeni o astfel de invitaţie, deci în momentul de faţă nu mă aştept”.
Adina Vălean va prelua mandatul de eurodeputat pe 16 iulie, fiind aleasă pe 9 iunie pe lista PSD-PNL pentru Parlamentul European, și va pierde postul de Comisar european pe Transporturi pentru că funcţia de eurodeputat este incompatibilă cu cea de Comisar european.