Societatea ar fi trebuit să construiască o fabrică de baterii la Galați, care ar fi adus 8.000 de locuri de muncă. Acum, compania a anunțat că a oprit discuțiile cu statul român, dar că le va continua cu alte două țări.
„Decizia ABEE cu privire la locația gigafabricii va fi influențată de factori precum infrastructura, disponibilitatea forței de muncă și sprijinul guvernamental. Compania își propune să finalizeze locația în următoarele luni și să înceapă construcția la scurt timp după aceea. În timp ce ABEE a decis să-și încheie colaborarea la proiect în România, continuăm să explorăm alte locații promițătoare pentru a sprijini creșterea noastră strategică”, arată compania.
Gigafabrica de la Galați
Investiția ar fi trebuit să înceapă cu o capacitate de producție de 5 GWh, urmând ca în final fabrica să atingă o producție de 20 GWh.
Compania a anunțat că se angajează să negocieze cu două țări, fără a le numi.
ABEE desfășoară deja operațiuni în Belgia, Turcia și Macedonia.
România, în urma trendului
În jurul României grupul chinez BYD a anunțat construirea unei fabrici de mașini electrice în Ungaria. BYD este și unul dintre cei mai mari producători de baterii pentru mașini din lume.
Concomitent, LG a anunțat în 2021 o investiție de 3 miliarde de euro în Polonia pentru producția de baterii.
În trecut, România a pierdut și cursa pentru fabrici BMW și Mercedes, acestea alegând Ungaria, în vreme ce Tesla a ales Germania.
Vânzările de mașini electrice, în picaj
Pe de altă parte, industria auto din Europa are mari probleme din cauza scăderii vânzărilor: în luna august vânzările de autoturism erau cu 18% mai mici, în timp ce vânzările de mașini electrice erau cu 44% mai mici, trase în jos de o cădere de 69% în Germania, conform Reuters.
Scăderile vin ca urmare a eliminării sau scăderii subvențiilor oferite de state pentru mașinile prietenoase cu mediul.
Grupul german Volkswagen a anulat contractul colectiv de muncă și a anunțat intenția de a închide două fabrici.
BONY • 26.09.2024, 05:50
Nu se pomeneste in articol nimic despre poluarea pe care o produce o astfel de fabrica,sa stim si noi ce pleasca am pierdut.Bine ca acest ofertant are de unde alege viitorul ,,beneficiar" al acestui pion otravit...
vudejea • 25.09.2024, 20:32
De Dacia nu ziceti nimic,ca vrea sa faca disponibilizari? Normal ca fug investitorii de putreziciunea instalata in Ro, de la capul pestelui la cel din urma functionar public!Alergati sa-i votati ca in ultimii 35 ani!
sormar • 25.09.2024, 19:22
când o ţară este condusă de oameni care habar nu au pe ce lume trăiesc, care şi-au luat BAC-ul în mod fraudulos, nu te poţi aştepta decât la u astfel de deznodământ. Ce trebuia făcut? Simplu: pus la dispoziţie teren cu o chirie modică pe un număr mare de ani, şi să-i asiguri că le cumperi o mare parte din producţie pe x ani. Tu statul român le cumperi o mare parte din producţie. Pentru că tu statul român ai nevoie de baterii pentru prosumatori, ai nevoie de baterii pentru a asigura că stochezi energia solară din timpul zilei ca să poţi echilibra sistemul pe timpul nopţii, când nu ai soare. Dar e greu pentru unii să gândească, nenorocirea e că nici consilierii lor nu sunt aleşi pe criterii de competenţă, ci de partid...