Societatea ar fi trebuit să construiască o fabrică de baterii la Galați, care ar fi adus 8.000 de locuri de muncă. Acum, compania a anunțat că a oprit discuțiile cu statul român, dar că le va continua cu alte două țări.

„Decizia ABEE cu privire la locația gigafabricii va fi influențată de factori precum infrastructura, disponibilitatea forței de muncă și sprijinul guvernamental. Compania își propune să finalizeze locația în următoarele luni și să înceapă construcția la scurt timp după aceea. În timp ce ABEE a decis să-și încheie colaborarea la proiect în România, continuăm să explorăm alte locații promițătoare pentru a sprijini creșterea noastră strategică”, arată compania.

Gigafabrica de la Galați

Investiția ar fi trebuit să înceapă cu o capacitate de producție de 5 GWh, urmând ca în final fabrica să atingă o producție de 20 GWh.

Compania a anunțat că se angajează să negocieze cu două țări, fără a le numi.

ABEE desfășoară deja operațiuni în Belgia, Turcia și Macedonia.

România, în urma trendului

În jurul României grupul chinez BYD a anunțat construirea unei fabrici de mașini electrice în Ungaria. BYD este și unul dintre cei mai mari producători de baterii pentru mașini din lume.

Concomitent, LG a anunțat în 2021 o investiție de 3 miliarde de euro în Polonia pentru producția de baterii.

În trecut, România a pierdut și cursa pentru fabrici BMW și Mercedes, acestea alegând Ungaria, în vreme ce Tesla a ales Germania.

Vânzările de mașini electrice, în picaj

Pe de altă parte, industria auto din Europa are mari probleme din cauza scăderii vânzărilor: în luna august vânzările de autoturism erau cu 18% mai mici, în timp ce vânzările de mașini electrice erau cu 44% mai mici, trase în jos de o cădere de 69% în Germania, conform Reuters.

Scăderile vin ca urmare a eliminării sau scăderii subvențiilor oferite de state pentru mașinile prietenoase cu mediul.

Grupul german Volkswagen a anulat contractul colectiv de muncă și a anunțat intenția de a închide două fabrici.

Urmărește-ne pe Google News