Potrivit Serviciului Permise, la începutul anului 2021, în România erau înmatriculate 9 milioane de mașini. Aproape 80% din ele sunt mai vechi de 10 ani, arată sursa citată.
Din această cauză, poluarea depășește deseori limitele admise.
”În mod normal, trebuia să ne raportăm la 20 de micrograme pe metru cu particule în suspensie. Dar ne raportăm acum la 50 de micrograme pe metru cub. Totuși, noi avem acum cel puțin 100 de micrograme zilnic. Am ajuns și la 400 sau 350, în anumite zone am avut depășiri și de șapte ori, la Piața Sudului”, a explicat Dan Trifu, președintele organizației ”Eco Civica”.
București, cea mai poluată capitală din UE
În Capitală circulă zilnic aproape 2 milioane de autoturisme, ceea ce face ca senzorii care arată poluarea aerului să arate poluare masivă pe marile bulevarde.
Doar 1% din cele 1,7 milioane de autoturisme înmatriculate în București sunt electrice, adică nepoluante.
„Institutul de Sănătate Publică a făcut un studiu în anul 2000 și lucrurile sunt clare. Cam 70 la sută din poluare este dată de trafic și procentul de 30 la sută este completat de centralele electrotermice, activitățile economice și arderile necontrolate”, mai afirmă Dan Trifu.
Speciliștii spun că o mașină veche, chiar dacă este bine întreținută, poluează din cauza uzurii.
Potrivit statisticilor, Bucureștiul este cea mai poluată capitală din Uniunea Europeană și unul dintre cele mai poluate orașe din Europa. Alte orașe în care sunt depășite frecvent numărul de particule nocive din aer sunt Brașov, Iași și Cluj.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro