Serviciul de Telecomunicații Speciale, în calitate de administrator al Serviciului de urgență, face apel la cetățeni să sune la 112 doar pentru urgențe, iar pentru a solicita informații despre noul coronavirus să apeleze linia TELVERDE – 0800.800.358 (0800.800.FLU).

STS anunţă că apelurile prin care cetățenii raportează simptome specifice sunt direcționate către agențiile cu competențe medicale, cele privind persoane care nu respectă regimul de autoizolare/carantină stabilit de autorități sunt direcționate către Poliție, iar pentru cele de informare apelanții sunt sfătuiți să sune la numărul de telefon TelVerde – 0800.800.358.

STS aminteşte că apelarea abuzivă, falsă sau pentru a face glume la numărul 112 se sancționează cu amendă în cuantum de până la 5.000 de lei.

Ce „urgenţe” au avut o parte dintre românii care au apelat numărul unic de urgență 112

  1. Un apelant al numărului 112 a dorit să afle dacă „mai merg trenurile” și dacă „poate merge în alt oraș?”;
  2. Un apelant a sunat la numărul de urgență pentru a întreba dacă „este deschisă poșta”;
  3. O persoană a dorit să afle dacă poate merge „luni la bancă”, având în vedere declararea stării de urgență;
  4. O persoană a sunat la 112 să anunțe că „un văr a venit din Italia și este bolnav de coronavirus”, apoi a închis imediat telefonul. La reapelarea operatorului STS, persoana a recunoscut că „se joacă fiindcă este șmecher”;
  5. Un apelant fumător, aflat în izolare, a sesizat la numărul de urgență că nu mai are țigări și vrea ca cineva să meargă să îi ducă la domiciliu;
  6. Supărat că a fost părăsit de concubină, un cetățean a anunțat că femeia „s-a întors acum 2 zile din Italia și are febră”;
  7. Un bărbat a sunat la 112 pentru a afla ce restricții sunt „pentru că urmează să fac nuntă”.
  8. O persoană aflată în carantină la domiciliu a întrebat la 112 dacă poate ieși 2-3 minute în fața blocului;
  9. Mai mulți apelanți au sunat să anunțe lipsa banilor sau a hranei;
  10. Un cetățean a dorit să știe dacă „se fac teste la domiciliu” pentru că și el dorește un astfel de test;
  11. O femeie a anunțat că a venit din Franța un bărbat „clandestin cu o mașină”. Deși bărbatul respectiv nu a părăsit locuința, femeia era revoltată „de ce nu a fost sechestrat la vamă?”;
  12. O persoană a sesizat la 112 că este ținută abuziv în casă din cauza coronavirusului și nu are mâncare pentru pisică. Aceasta a amenințat că va lua legătura cu televiziunile pentru a semnala acest abuz;
  13. O persoană aflată în izolare la domiciliu, venită din Belgia, a sunat la 112 să solicite o zi de învoire pentru a merge într-o altă localitate unde trebuia să semneze un contract;
  14. Un apelant a sunat să afle în ce condiții poate să organizeze o pomană cu mai multe persoane, ca urmare a unui deces în familie;
  15. O persoană a dorit să afle de unde poate obține o adeverință prin care să se ateste faptul că nu este confirmată cu coronavirus;
  16. O doamnă a dorit să afle dacă este obligatorie carantina în situația în care soțul ei vrea să plece în Olanda și să se întoarcă în România;
  17. Un angajat al unei spălătorii auto a întrebat la 112 dacă are dreptul să nu vină la serviciu pe durata stării de urgență;
  18. Un cetățean a sunt să întrebe: „De ce nu închid toate fabricile? Că unii colegi nu vor să recunoască faptul că li s-au întors rudele din străinătate”;
  19. Un bărbat a întrebat dacă „are voie vecinul să cheme zugravii să zugrăvească, având în vedere că e situație de urgență?”;
  20. O persoană a sunat la 112 să întrebe dacă „izolarea unui membru implică izolarea familiei” sau „Eu rămân în izolare, dar soția se poate duce la cumpărături?”.

 
 

Urmărește-ne pe Google News