Toamna ne cumpărăm electrocasnice. Nu e vorbă de duh, ci concluzia unui studiu realizat, în trimestrul trei al acestui an, de Gfk Temax, pe piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată. Potrivit acestuia, cea mai mare creştere a vânzărilor au înregistrat-o televizoarele LCD, dar şi electrocasnicele mici de tipul fiarelor de călcat, aparatelor de ras, de tuns şi de epilat, aspiratoarelor şi expresoarelor, ori giganticele frigidere şi maşini de spălat.

Chiar dacă nu au depăşit nivelul din trimestrul trei al lui 2009, vânzările pe piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată au crescut faţă de cele înregistrate în primele două trimestre ale lui 2010, în ciuda majorării TVA. Astfel, românii au cheltuit 305 milioane de euro în această toamnă, pe astfel de produse.

De departe, cel mai mare succes l-au înregistrat televizoarele LCD, care au reuşit performanţa de a depăşi cu 12% vânzările din toamna anului trecut. Cele mai vizate au fost ecranele plate medii, de 32′, acestea fiind urmate în topul preferinţelor de televizoarele de 22-23′ şi de cele de 40-42′.

Nici vânzările electrocasnicelor mici nu sunt însă de neglijat. Mulţi dintre români, ca să facă economie pe termen lung,  au renunţat să mai meargă la frizerie, la cosmetică ori la a-şi duce hainele la curăţătorie şi şi-au cumpărat aparate electrice de tuns, de bărbierit, depilatoare şi fiare de călcat. Şi cum nu prea mai ies nici pe la restaurante şi baruri, dar nu vor să renunţe  la o cafea bună şi-au luat expresoare. Pentru toate aceste electrocasnice mici au plătit în total 19 milioane de euro.

Frigiderele şi maşinile de spălat au fost, de asemenea, pe lista de priorităţi a cumpărătorilor români. Investiţiile în electrocasnice mari au crescut de la un trimestru la altul, ajungând acum la 91 de milioane de euro, în parte şi datorită campaniilor buy back ori a promoţiilor.

La capitolul IT, singurele care au înregistrat o creştere în ultimele trei luni au fost notebook-urile, iar la cel de telefonie, smartphone-urile, în cazul ultimelor dintre ele, mai ales datorită preţului mediu la care au fost scoase pe piaţă.

La echipamentele de birou piaţa este însă în mare scădere faţă de anul trecut, singura gură de oxigen primită de acest sector fiind începerea scolii, moment care a golit rafturile magazinelor de profil.

 
 

Urmărește-ne pe Google News