Smartphone-urile, campioane la vânzări
Smartphone-urile și produsele telecom reprezintă cea mai mare parte, cu 1,165 miliarde de euro, în urcare cu 29,5% față de anul anterior. Creșterea vine ca urmare a succesului înregistrat de smartphone-urile cu diagonală de peste 5 inchi, la categoriile de preț medii și superioare.
Cine completează podiumul
Sectorul electrocasnicelor mari este a doua valoare, respectiv 597 milioane euro, în urcare cu 3,4% faţă de 2016. Maşinile de spălat vase şi uscătoarele de rufe au înregistrat creşteri de peste 10%.
Electronicele au ocupat podiumul, cu 506 milioane de euro, în urcare cu 9,2% față de 2016. Televizoarele au fost principalul factor de creștere, urmate de produse audio, precum boxele portabile şi cele cu sistem de andocare, boxele şi sistemele audio.
Calculatoare și monitoare
Calculatoarele și celelalte produse IT au înregistrat împreună vânzări totale de 430 de milioane de euro în 2017, în urcare cu 4,5% față de anul precedent.
”Camerele web şi cele de supraveghere au arătat evoluţii importante, urmate de categoria de desktopuri, ca urmare a creşterii sub-segmentului produselor de tip mediabox şi mediastick. Evoluţia pozitivă a monitoarelor a avut o contribuţie importantă la rezultatul general al sectorului de IT”, se arată în raportul GfK.
Electrocasnice mici, imprimante și camere foto
Electrocasnicele mici au înregistrat în 2017 vânzări totale de 226 milioane euro, în urcare cu 17,1%. Aparatele electrice de gătit şi cele de preparare a băuturilor calde au raportat creşteri semnificative, mai arată GfK.
Pe de altă parte, imprimantele au consemnat o scădere de 12,5%, până la 32 de milioane de euro. Echipamentele cu cerneală au avut creşteri de peste 10%.
În fine, cea mai mică valoare o are sectorul camerelor foto, cu doare 26 de milioane de euro. Acestea au consemnat un salt de 1% față de 2016. Camerele digitale au înregistrat o uşoară scădere în ultimele trei luni din 2017.
Cele 3 miliarde de euro calculate de către GfK sunt peste estimarea de 2,8 miliarde de euro făcută de către Iulian Stanciu, directorul general al eMag, cel mai mare retailer online din România, în cadrul unui interviu pentru Libertatea.
Pe lângă retailerii de profil, precum eMag, Flanco sau Altex, vânzările din domeniu se fac atât prin magazinele operatorilor telecom (Orange, Vodafone, Telekom, RCS-RDS), dar și prin intermediul hipermarketurilor, precum Carrefour sau Auchan.
Creșterea vânzărilor din România se reflectă și în rezultatele-record obținute anul trecut de către Flanco, care a obținut cel mai bun an din istoria sa.