Sarbatorile de iarna din acest an au adus magazinelor si centrelor comerciale din Romania vanzari substantial mai ridicate fata de anii precedenti, pe fondul unei afluente crescute de vizitatori stimulati de campaniile promotionale si de reducerile de preturi. Cel mai bine vandute produse au fost alimentele, urmate de electrocasnice, insa la fel de cautate au fost si standurile de carti, cosmetice si felicitari.
Unirea Shopping Center, unul dintre cele mai importante centre comerciale din Capitala, a inregistrat un nivel al vanzarilor de trei ori mai mare decat in luna noiembrie. „Daca la inceputul lunii decembrie traficul mediu de vizitatori era de 45.000 de persoane pe zi, in zilele premergatoare Craciunului in mod cert a fost consemnata o crestere de cel putin 30%”, a declarat Adrian Sandu, director de marketing si dezvoltare la Unirea Shopping Center.
Vanzarile hypermarketului Carrefour Romania au inregistrat, de asemenea, majorari semnificative, mai ales la sfarsitul saptamanii care a precedat Craciunul. Cele mai mari vanzari au fost remarcate la produsele electronice, in special televizoare, la articolele de menaj si la produsele alimentare, cum ar fi cele de macelarie si vinul spumos. Pentru viitor, Carrefour intentioneaza sa-si dezvolte activitatea din Bucuresti si apoi din orasele cu populatie de peste 300.000 de locuitori.
La Metro Cash&Carry Romania vanzarile cresc, de regula, in luna decembrie, in medie de doua ori fata de restul anului, in aceasta perioada fiind inregistrati peste un milion de clienti, a declarat Nicoleta Raita, manager de relatii publice la Metro. Cele mai ridicate vanzari se inregistreaza in zilele de 23, 24 si 31 decembrie, iar produsele cele mai cautate sunt cele alimentare, cum ar fi carnea, alimentele de baza, precum si articolele de sezon.
Vanzarile cresc si inainte de Revelion.
Reteaua Metro din Romania estimeaza pentru sfarsitul acestui an o cifra de afaceri de un miliard de marci. Compania intentioneaza sa construiasca, in prima parte a anului viitor, inca patru magazine, in Galati si Ploiesti.
Varful vanzarilor pentru preparatele din carne a fost ziua de vineri, inregistrandu-se o crestere de 30% fata de celelalte zile din aceasta perioada, a declarat Stefan Padure, director de vanzari la societatea Angst Ro, care detine in Bucuresti mai multe magazine specializate in comercializarea produselor alimentare.
„Vineri am vandut 42 de tone de preparate din carne, cantitate asemanatoare celei vandute anul trecut, ponderea mai mare in cadrul vanzarilor fiind consemnata la specialitatile traditionale, cum ar fi lebar, toba si caltabos”, a precizat Padure.
Pentru perioada urmatoare, conducerea companiei estimeaza ca cererea de produse se va situa in jurul aceleiasi valori, vineri si sambata fiind estimate a fi zilele de varf in privinta vanzarilor
Si activitatile de curierat rapid au cunoscut o crestere semnificativa. „Volumul activitatii noastre se dubleaza de regula in perioada sarbatorilor, cand se trimit mai multe colete si plicuri. Nebunia incepe cu aproximativ doua saptamani inainte de Craciun”, a declarat pentru Mediafax Alexandru Rosetti, manager la firma de curierat Pegasus.
Afacerea a crescut si pentru dealerii serviciilor de telefonie mobila, care si-au adaptat programul pentru a onora toate cererile de conectare.