Este cel mai mare avion de linie din lume. Airbus A380 poate duce chiar si 800 de oameni la destinatie. Pentru a fi realizat, peste 5 tari si-au adus aportul, producand diverse piese, care apoi sunt trimise la Toulouse pentru ansamblarea finala. Unele componente sunt realizate si in Romania. ‘Producem parti si pentru A380, insa si pentru alte tipuri de aeronave la fel de importante, ne-a declarat Mircea Hurezeanu, sef program A380, din cadrul companiei bucurestene Romaero.

Piese importante pentru cel mai mare avion de pasageri din lume sau pentru diverse aeronave de tip business sunt produse in Romania, chiar la Bucuresti. Gard in gard cu Aeroportul Baneasa e Romaero, o companie infiintata in anul 1920.

Printre clientii bucurestenilor se numara Airbus A380, colosul Boeing 777 sau avionul de lux Galaxy 200.
Airbus 380 are doua punti si poate transporta fara probleme chiar si 800 de persoane la o viteza de 900 de kilometri pe ora.

Piesele romanesti sunt in „burta” aeronavei

Romaero contribuie la realizarea impresionantului Airbus 380 cu o piesa din invelisul din zona fuselajului central inferior. ‘Nu e o piesa exterioara. Ea va fi acoperita de fuselajul propriu-zis, ne-a spus Mircea Hurezeanu. Piesa are o anumita curbura pentru aerodinamica, iar o serie de buzunare o ‘orneaza. ‘Aceste buzunare sunt elemente de rezistenta si sarcina. Practic, piesa e invelita cu o solutie protectoare, dupa care, cu ajutorul unui sablon, din aceasta sunt taiate respectivele forme, ne-a explicat Hurezeanu. Apoi, piesa e introdusa intr-o baie cu solutie coroziva, dupa care trece printr-o serie de bazine cu apa, pentru clatire si spalare. Astfel sunt formate ‘buzunarele.

Galaxy 200 este considerat unul dintre cele mai luxoase avioane civile. Ion Tiriac are doua astfel de ‘bijuterii

Partea din spate a avionului este realizata in intregime la Romaero Baneasa

Partea din spate a fuselajului elegantului avion Galaxy 200 e construita in totalitate la Romaero.  Mai e cunoscuta si sub numele de Gulfstream G200. Bucata de fuselaj e trimisa intr-un container la Bruxelles de unde, pe calea aerului, ajunge la Tel Aviv, in Israel. Abia aici avionul e ansamblat in totalitate si apoi trimis la Gulfstream in America, unde este vopsit si scos la vanzare.

Romanii trimit 3-4 fuselaje pe luna. In flota de avioane a Tiriac Air, compania aeriana detinuta de omul de afaceri Ion Tiriac, exista doua astfel de avioane, preferate de acesta tocmai pentru luxul oferit.

Bucata de fuselaj este trimisa intr-un container la Bruxelles, apoi la Tel Aviv

 
 

Urmărește-ne pe Google News