”Ce am văzut noi în cadrul acestei analize este că în continuare se prescriu surprinzător de mult medicamentele mai scumpe, aşa-numite medicamente inovative, şi nu variantele lor mai ieftine, care sunt medicamentele generice. În general, eforturile suplimentare le suportă pacientul, deci cine pierde din acest lucru este mai degrabă pacientul. Pentru că medicii prescriu, iar pacienţii îi ascultă pe medici, ceea este firesc. Iar medicii prescriu influenţaţi în parte şi de sumele mari pe care le au la dispoziţie firmele farmaceutice pentru promovarea medicamentelor. Lanţul ar fi: preţuri mai mari aprobate de stat pentru acelaşi medicament, ceea ce face să existe mai mulţi bani la dispoziţia anumitor companii care pot folosi aceste fonduri suplimentare ca să stimuleze medicii să prescrie respectivele medicamente”, a declarat, luni, Chiriţoiu, conform Agerpres.
Potrivit preşedintelui Consiliului Concurenţei, se ajunge la situaţia în care pacienţii plătesc mai mult decât ar trebui. Întrebat dacă medicii sunt plătiţi de companiile farmaceutice pentru a prescrie un anumit medicament, Chiriţoiu a răspuns: „Sunt bugete substanţiale de marketing pentru promovarea medicamentelor. Formele sunt diverse, forme legale, cel puţin. Sunt cele care vizează activităţi ştiinţifice, participarea la congrese, prezentarea de studii şi aşa mai departe”.