Acesta consemnează că țările cu venituri ridicate se tem de inteligența artificială, în vreme ce acelea în curs de dezvoltare sunt entuziaste. Concomitent, încrederea și entuziasmul cresc în rândul generațiilor mai tinere, precum și în rândul celor cu venituri și educație mai ridicate.

Opt români din zece cred că știu ce este inteligența artificială

Peste trei sferturi dintre români (77%) spun că înțeleg bine ce este inteligența artificială față de două treimi (67%) cât este media celor 31 de țări, în vreme ce 62% dintre conaționali cunosc ce produse și servicii folosesc inteligența artificială, față de 51%, cât este media generală.

Un procent de 61% dintre români cred că produsele și serviciile ce utilizează inteligența artificială au mai multe avantaje, în vreme ce 62% spun că acestea îi entuziasmează.

Spre comparație, media celor 31 de țări este 54%.

Cu toate acestea, 52% dintre cei intervievați la nivel global spun că produsele și serviciile cu inteligență artificială îi neliniștesc, față de 50% în țara noastră.

Optimism

Concomitent, 63% dintre români au încredere ca inteligența artificială să nu discrimineze, față de 56% cât este media celor 31 de țări, în vreme ce 61% dintre conaționalii noștri au încredere că aceasta le va proteja datele personale. Media celor 31 de state este de 50%.

La întrebarea dacă inteligența artificială va schimba modul în care românii vor face munca în următorii cinci ani, 54% dintre români spun că da, în timp ce 41% zic că nu.

În schimb, 63% afirmă că este deloc probabil ca inteligența artificială să le înlocuiască munca în următorii cinci ani. Însă 34% dintre români spun că este foarte probabil.

Dezbatere globală

Inteligența artificială a ajuns în centrul dezbaterilor la nivel global după ce ChatGPT, softul de inteligență artificială realizat de către compania OpenAI, a ajuns la 100 de milioane de utilizatori în luna ianuarie, la doar două luni de la lansarea sa, de la final de noiembrie 2022.

Inteligența artificială a dus la îngrijorări cu privire la pierderea locurilor de muncă, protecția datelor personale și propagarea de informații false.

  • Studiul Ipsos a fost realizat în 31 de țări, în perioada 26 mai – 9 iunie 2023, în rândul a 22.816 adulți cu vârste cuprinse între 16-74 de ani. Eșantionul fiecărei țări este format din 500-1.000 de persoane, respectiv 500 în România şi 2.200 în India. Sondajul are o marjă de eroare de +/- 3,5 puncte procentuale pentru un eșantion de 1.000 de persoane și de +/- 5,0 puncte procentuale pentru un eșantion de 500 de persoane.

Urmărește-ne pe Google News