- românii preferă produse de calitate superioară, cu specificații mai bune
- consumul de electronice pe cap de locuitor este peste Bulgaria, dar sub Ungaria și la jumătate față de Polonia
- imediat ce se lansează un gadget, căutările despre acesta cresc pe site-urile de profil
- încă mai avem gospodării fără frigider și mașină de spălat
Vrem calitate
„Spre deosebire de maghiari și bulgari, românii investesc mai mult în produse electronice și electrocasnice versus restul categoriilor cumpărate. Aceștia aleg produse de calitate superioară, cu specificații mai bune și preferă să folosească cea mai nouă tehnologie.
Suntem la jumătate la consum de produse electronice și electrocasnice pe cap de locuitor față de Polonia, suntem sub Ungaria, dar peste Bulgaria. Încă nu avem toate gospodăriile acoperite cu frigidere și mașini de spălat”, arată reprezentanții eMag.
Compania românească este controlată de către conglomeratul sud-african de investiții Naspers și este condusă de către Iulian Stanciu, care deține un pachet minoritar de acțiuni.
Emag deține sucursale atât în Bulgaria, cât și Ungaria și Polonia, astfel că societatea poate compara obiceiurile de consum.
Potrivit reprezentanților eMag, încă nu putem spune că ”în România se consumă prea mult” și că este vorba doar de acoperirea necesităților de bază.
Ne place să ne uităm după noutăți
Pe de altă parte, imediat ce un produs este lansat, românii dau năvală pe internet să îl vadă și să îi caute specificațiile.
„Românii sunt curioși și le place să fie la curent cu cele mai noi tehnologii. De exemplu, am observat că în preajma lansării unor noi gadgeturi, cum ar fi iPhone X și XS sau hoverboard, crește numărul de căutări pentru acel dispozitiv, deoarece utilizatorii vor să afle care sunt caracteristicile sale și să vadă cum arată.
Sunt și produse sezoniere, pentru care crește interesul în anumite perioade ale anului, cum ar fi vara pentru scutecele splashers (scutece pentru baie – n.r.) sau produsele pentru curte și grădină – motocoase, piscine, iar în sezonul rece crește interesul pentru freze de zăpadă și centrale termice.
De asemenea, sunt unele produse despre care utilizatorii caută informații de-a lungul întregului an, cum ar fi produsele electro-IT, piesele de mobilier sau articolele cosmetice”, mai arată datele eMag.
Care sunt cele mai populare electrocasnice
Cele mai populare modele de mașini de spălat și frigidere vândute la Emag sunt Beko.
Astfel, cel mai bine vândut model de mașină de spălat rufe este Beko WMY81483LMB1, cu o capacitate de 8 kilograme, 1.400 de rotații pe minut și clasa energetică A+++. Aceasta costă 1.499 lei în acest moment.
Cel mai vândut aparat refrigerator este combina frigorifică Beko DBK 386 WDR+, cu o capacitate de 325 l și clasa A+. Aceasta costă 1.799 de lei.
Beko este o marcă a grupului turc Arcelik, același care deține și Arctic Găești.
Retailerul Flanco nu oferă modelul exact, dar spune că cele mai vândute mașini de spălat sunt cele cu capacități între 6 și 8 kilograme, care, în primul semestru, au înregistrat o pondere de 65% la nivel de piață.
De asemenea, din categoria aparatelor frigorifice, cele mai căutate sunt combinele frigorifice, cu o pondere de 65% din piață, potrivit Flanco.
Statul dorește să implementeze programul ”Rabla pentru electrocasnice” oferind vouchere între 200 și 400 de lei la achiziția unora noi.
13.000 de euro, cea mai mare comandă online
Cea mai mare comandă plasată în acest an pe eMag are valoarea de 61.900 de lei, echivalentul a aproximativ 13.300 de euro, și a fost compusă din trei laptopuri, un smartphone, două televizoare Ultra HD și un hard-disk extern.
Românii preferă televizoarele cu diagonală mai mare, în special cele HD și 4K Ultra HD. Samsung este lider de piață în România, dar și la nivel mondial.
În privința smartphone-urilor, cele mai populare în România sunt modelele Samsung și Huawei, iar Apple domină segmentul de top.
Citește și:
La ce secție de votare votezi duminică și cum poți vota dacă nu ești în localitatea de domiciliu pe 24 noiembrie la alegerile prezidențiale!