Românii au respectat şi anul acesta tradiţia şi au cumpărat cârnaţi, tobaă, caltaboşi şi cozonac. Unii s-au încumetat să le prepare acasă, alţii, în schimb, au căutat produse gustoase, pe la târgurile tradiţionale.
Cu băuturile în schimb, a fost mai simplu. Mulţi au ales vinul roşu pentru friptură şi n-au mai stat să se întrebe care sortiment s-ar potrivit cel mai bine la aperitiv, sarmale sau desert. Totuşi, au fost şi clienţi cu gusturi fine, care au dat mii de euro ca să guste o licoare specială.
Banii nu s-au dus doar pe mâncare şi băutură, ci şi pe cadouri potrivite pentru toţi membrii familiei. Potrivit lui Mihai Florin Iacob, managerul unui magazin de IT, s-a căutat ”tot ce înseamnă gadgeturi şi smartphonuri, notebook-uri. Am livrat aproximativ 3000 de comenzi doar în data de 23”.
Nu au fost puţini nici cei care s-au gândit să le dăruiască iubitelor un inel, un caes sau altă bijuterie preţioasă.
Dar Moş Crăciun a avut în sac şi cadouri extravagante. Dealerii de maşini au vândut în ultimele săptămâni un Ferrari, un Lotus, un Maseratti şi câteva BMW-uri de ultimă generaţie.
Conform unui studiu al Ziarului Financiar, doar în luna decembrie, hypermarcheturile au vânzări de aproape 1 miliard de euro, cifra reprezentând aproximativ 10% din totalul vânzărilor anuale.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro