Consumatorii români şi cei greci au simţit cel mai intens efectele crizei financiare, precum şi nivelul ridicat al datoriei ţărilor lor. Potrivit studiului, guvernele din ambele state se află sub o mare presiune internaţională pentru a-şi reduce deficitele bugetare şi asta pentru că au primit ajutoare financiare din partea Fondului Monetar Internaţional şi a Uniunii Europene. “Deşi s-a scris şi s-a vorbit destul de mult înainte de criză că România nu va avea de suferit, iată că suntem, alături de Grecia, cei mai afectaţi. Şi 2011 se anunţă un an foarte dificil, cu venituri reduse pentru populaţie”, a declarat Andi Dumitrescu, director general GfK România.

Cum le merge altora

Germania şi-a revenit spectaculos, după ce se afundase şi ea în criza economică. Numai punctele de vânzare a produselor alimentare şi farmaciile din această ţară au înregistrat, anul trecut, vânzări de 154 miliarde de euro.

Produsul Intern Brut în Polonia s-a majorat cu 3,5% anul trecut şi a fost aproape la fel de mare ca rata de creştere a Germaniei. Cu toate astea, evoluţia economică pozitivă a fost resimţită de consumatorii polonezi într-o mică măsură.

În Italia s-a înregistrat în 2010 cel mai mare şomaj din ultimii nouă ani. Prin urmare, italienii au devenit mai prudenţi şi la cumpărături se orientează tot mai mult după preţuri.

Nici în Franţa situaţia nu e tocmai “pe roze”, deşi nu e atât de rău ca la noi. Potrivit studiului GfK, francezii se tem că anul acesta îi paşte o reducere semnificativă a nivelului de trai.

 
 

Urmărește-ne pe Google News