Hainele, cosmeticele și electronicele sunt vedetele cumpărăturilor online. Nu la fel de bine se vând pachetele financiare şi produsele de uz curent, arată un studiu care investighează principalele tendinţe referitoare la comportamentul de cumpărături online.
La mare căutare sunt și electrocasnicele şi cărţile. Pachetele turistice sau restaurantele care livrează mâncare au şi ele parte de o poziţie bună, însă ceva mai timid, pe ultimele locuri în topul celor mai achiziţionate produse şi servicii situându-se pachetele financiare sau cumpărăturile pentru consum curent (produse de băcănie sau produse de îngrijire a locuinţei).
În ultimul an, doar 31% dintre români au făcut cumpărături în mediul virtual, cu diferenţe semnificative între segmentul de până în 45 de ani şi cei care au depăşit această vârstă. Cei până în 35 de ani sunt şi cei mai activi în ceea ce priveşte shoppingul online, cumpărând mai des.
Diferenţe semnificative au fost înregistrate între diferitele grade de urbanizare, oraşele cu peste 200.000 de locuitori fiind lideri în topul comenzilor online. Dacă aproape o treime dintre români au făcut trecerea în mediul virtual de shopping, majoritatea dintre ei preferă să plaseze comanda online, urmând ca plata să o facă cash, în offline. De obicei, aceia care cumpără online mai des, cam o dată pe lună, aleg să şi plătească prin tranzacţie digitală, în timp ce aceia care cumpără mai rar, plătesc cash.
În general, peste 90% dintre cei care cumpără online preferă să achite valoarea produsului numerar, la primirea comenzii. Studiul a fost realizat de GfK România pe un eşantion de 1.000 de respondenţi din toată ţara, cu vârsta de peste 15 ani.

 
 

Urmărește-ne pe Google News