Statisticile comerţului electronic în România n-arată rău deloc. Există, la ora actuală, peste 5.000 de site-uri de unde se poate cumpăra, teoretic, orice, de la mâncare, cărţi, haine, jucării sau cosmetice până la electronice şi electrocasnice, filme sau cel mai recent roman al lui Paulo Coelho. Deja 1,2 milioane de români cumpără de pe net şi peste 300 de milioane de euro ajung, astfel, în conturile magazinelor online româneşti. Cu tot cu plata utilităţilor şi a turismului, cifra de vânzări depăşeşte 1 miliard de euro doar din www. O dovadă că românii au prins gustul cumpărăturilor virtuale poate fi şi numărul mare de comenzi făcute pe internet – mai exact, aproximativ 70 de comenzi sunt plasate online în fiecare minut, potrivit datelor integratorului de plăţi PayU România.
Parfumurile, mult mai ieftine pe net
Dincolo de faptul că găseşti tot ce-ţi trebuie, şi preţurile sunt mai mici cu 5% până la 43% comparativ cu cele din magazinele clasice, arată sudiul Price Index. Cele mai mari diferenţe de preţ sunt la parfumuri (43% mai ieftine în mediul online), cărţi (27%), cuptoare cu microunde (18%), tablete (16%) şi laptopuri (15%). Chiar şi cu acest avânt – rata de creştere anuală este de 47% -, comerţul electronic nu reprezintă mai mult de 2% din vânzările totale.
Cum arată buletinul de vot pentru alegerile prezidențiale din 24 noiembrie!