Reamintim, Udrea a dat în judecată producătorul francez și îl acuză că a vândut motoare defecte. Libertatea a prezentat pe larg cazul său.

„Scandalul Renault”, în toată Europa

Este vorba de motoarele de 1,2 litri TCe, care sunt prezente atât pe mașini Renault și Nissan, cât și pe Dacia, dar și pe anumite modele Mercedes.

Motoarele în cauză au fost deja scoase din producție, însă problema fiabilității lor este cunoscută la nivel european.

Sute de utilizatori ai acestora se plâng că motoarele rămân fără ulei, iar în anumite cazuri se pot defecta și trebuie înlocuite. Articole pe această temă au apărut atât în Franța, cât și în Marea Britanie sau în Belgia.

O asociație de consumatori din Franța acuza recent că mai bine de 600.000 de mașini au această problemă.

Ce au transmis autoritățile franceze

Acum, autoritățile franceze l-au contactat pe Ștefan Udrea cu privire la cazul său și l-au asigurat că au luat legătura cu Renault pentru a analiza situația și măsurile pe care aceștia le-au luat pentru a corecta problema.

Domnule Udrea,

Am primit plângerea dumneavoastra privind consumul important de ulei pe mașina dumnevoastră Dacia Duster 1,2 TCE în data de 12 aprilie 2019.

Având în vedere ce ne-ați furnizat și informațiile apărute în presă, am contactat ansamblul de constructori de automobile implicați pentru a avea analiza lor în privința acestei probleme și pentru a cunoaște acțiunile pe care aceștia le-au luat pentru a corija problema.

Urmărim cu atenție acest dosar

Răspunsul Ministerului francez

Autorul email-ului este angajat al serviciului de supraveghere a pieței auto din cadrul ministerului.

Acesta vorbește despre ”producători”, la plural, deoarece presa a scris că probleme de fiabilitate au fost raportate și la alți constructori, inclusiv Peugeot și Citroen.

Statul francez deține 15% din acțiunile Renault și 13,7% din titlurile PSA Group, concernul care deține Peugeot și Citroen.

Defect de proiectare

Un număr recent din revista franceză „LArgus” analizează din nou „afacerea Renault” privind consumul de ulei.

Aceasta susține că problema apare din cauza apariției unei forțe de depresiune în colectorul de admisie, ceea ce provoacă un defect de etanșeitate. Acest lucru duce, mai departe, ca uleiul să fie absorbit în camera de combustie. Din această cauză sunt provocate apoi vibrații, ceea ce poate duce la blocarea distribuției.

Conform revistei în cauză, soluția o constituie recalibrarea calculatorului motorului, iar aceasta se poate face fie în uzină, fie în ateliere de reparații.

LArgus spune că Renault are o răspundere directă în acest caz, însă menționează că nu are criterii clare.

Revista susține că în Japonia aceste motoare se pot înlocui, dacă mașina are maximum 10 ani sau 100.000 de kilometri la bord, pe când în Franța situațiile sunt analizate de la caz la caz.

Schimbare de motor sau de mașină?

Ștefan Udrea a prezentat în instanță cazul unei alte persoane din România, căruia Renault i-a înlocuit motorul. Udrea vrea despăgubiri deoarece între timp și-a vândut mașina, care nu mai putea circula.

Libertatea a prezentat și cazul unor proprietari de mașini Nissan din România, inclusiv unele cu motor schimbat. Aceștia vor schimbarea mașinilor, deoarece nu pot fi folosite și mai mult stau prin service.

 
 

Urmărește-ne pe Google News