„O mică victorie a fost obținută astăzi, chiar dacă gustul ei este extrem de amar. Booking.com a retras proprietatea de pe site-ul său, în timp ce investighează problema mai departe. De asemenea, biroul antidiscriminare din Țările de Jos desfășoară o investigație suplimentară”, a scris Alexandru Hegyi pe Facebook, marți, 4 aprilie.
„Având în vedere că cuvântul «Romeinse» folosit de personalul hotelului pentru a se referi la persoanele de origine română înseamnă de fapt romani, nu pot decât să mă gândesc la cuvintele unui roman celebru: «Veni, vidi, vici». În cazul meu nu există «vidi», deoarece nu am avut ocazia”, a adăugat el.
Platforma Booking i-a răspuns românului că regretă „experienţa atroce” de care turistul a avut parte și a precizat că a suspendat hotelul olandez de pe site. De asemenea, Booking l-a anunțat că îi va returna suma de 104,5 euro pe care o plătise pentru o noapte de cazare.
„Înţelegem cât de important este să fii respectat şi valorizat, fără a ţine cont de diferenţele care îl fac pe fiecare individ unic”, se mai arată în mesajul Booking.com publicat de Alexandru Hegyi.
De unde a plecat scandalul
Alexandru Hegyi este cercetător ştiinţific, lucrează în domeniul arheologiei la Centrul de Studii pentru Asia de Sud-Est şi locuieşte la Kyoto, în Japonia.
El a făcut o rezervare prin platforma Booking la un hotel din oraşul olandez Tilburg, dar, potrivit afirmațiilor sale, a fost contactat de către reprezentanţii hotelului şi anunţat că rezervarea i-a fost anulată din cauza naţionalităţii sale.
„Mulțumim pentru rezervare. Din păcate, avem o înțelegere cu Primăria Tilburg, iar locația noastră nu mai primește români”, a fost mesajul primit de turist.
Libertatea a vorbit cu primăria orașului olandez unde timișoreanului i-a fost refuzată cazarea din cauză că e român, dar și cu proprietarii casei. „M-au tratat ca pe un infractor”, a acuzat turistul.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
Emil52 • 04.04.2023, 14:56
Pentru discriminare, oriunde in lumea civilizată trebuie plătit un preț, unul consistent . Autoritătile olandeze îl plătesc și bine fac . Nu trebuie să se ajungă într-un punct în care lucrurile o iau razna. Ce așteptăm, ziua în care se va pune afiș la hoteluri cu"interzis accesul românilor și animalelor de companie"? Este bine că s-a luat poziție fermă. Și românii ar trebui să fie mai solidari să nu se trezească într-o zi că pun grănicerii străini câinii pe ei, doar pentru că sunt români. Azi nu suntem primiți în Shangen la un consiliu al UE mâine poate vom avea nevoie de viză să intrăm în Austria și Olanda. Nu vă place această glumă, nu?