„O mică victorie a fost obținută astăzi, chiar dacă gustul ei este extrem de amar. Booking.com a retras proprietatea de pe site-ul său, în timp ce investighează problema mai departe. De asemenea, biroul antidiscriminare din Țările de Jos desfășoară o investigație suplimentară”, a scris Alexandru Hegyi pe Facebook, marți, 4 aprilie.
„Având în vedere că cuvântul «Romeinse» folosit de personalul hotelului pentru a se referi la persoanele de origine română înseamnă de fapt romani, nu pot decât să mă gândesc la cuvintele unui roman celebru: «Veni, vidi, vici». În cazul meu nu există «vidi», deoarece nu am avut ocazia”, a adăugat el.
Platforma Booking i-a răspuns românului că regretă „experienţa atroce” de care turistul a avut parte și a precizat că a suspendat hotelul olandez de pe site. De asemenea, Booking l-a anunțat că îi va returna suma de 104,5 euro pe care o plătise pentru o noapte de cazare.
„Înţelegem cât de important este să fii respectat şi valorizat, fără a ţine cont de diferenţele care îl fac pe fiecare individ unic”, se mai arată în mesajul Booking.com publicat de Alexandru Hegyi.
De unde a plecat scandalul
Alexandru Hegyi este cercetător ştiinţific, lucrează în domeniul arheologiei la Centrul de Studii pentru Asia de Sud-Est şi locuieşte la Kyoto, în Japonia.
El a făcut o rezervare prin platforma Booking la un hotel din oraşul olandez Tilburg, dar, potrivit afirmațiilor sale, a fost contactat de către reprezentanţii hotelului şi anunţat că rezervarea i-a fost anulată din cauza naţionalităţii sale.
„Mulțumim pentru rezervare. Din păcate, avem o înțelegere cu Primăria Tilburg, iar locația noastră nu mai primește români”, a fost mesajul primit de turist.
Libertatea a vorbit cu primăria orașului olandez unde timișoreanului i-a fost refuzată cazarea din cauză că e român, dar și cu proprietarii casei. „M-au tratat ca pe un infractor”, a acuzat turistul.
La ce oră se deschid secțiile de votare pentru alegerile prezidențiale din 24 noiembrie!