Într-o email transmis redacţiei Libertatea, conducerea companiei ROSAL solicită un drept la replica faţă de declaraţiile primarului Sectorului 3, din Bucureşti, Robert Negoiţă. Răspunsul firmei de curăţenie vine la două zile după ce edilul a anunţat că primăria renunţă la contractual de salubrizare încheiat în urmă cu 19 ani cu ROSAL, iar de ridicarea gunoiului se va ocupa Administraţia Domeniului Public Sector 3.
Ziarul Libertatea a atras atenţia, luni, că s-au acumulat munţi de gunoaie în Sectorul 3, iar în unele zone deşeurile se află chiar lângă locurile de joacă pentru copii. Cu o zi înainte, Robert Negoiţă anunţase că ridicarea deşeurilor şi curăţenia străzilor şi trotuarelor va fi realizată cu ajutorul a peste 70 de utilaje.
Acesta este mesajul transmis de conducerea ROSAL primarului Sectorului 3 din Bucureşti:
“Conducerea Rosal Grup răspunde ferm minciunilor pe care Primarul Robert Sorin Negoiţă le propoga în spațiul public, potrivit cu care de vină de situația salubrității din sector este #GreauaMostenire. Astfel aducem la cunoştință că Primăria Sector 3 şi-a asumat realizarea serviciului de salubritate pe raza Sectorului 3 – gradual prin realizarea programului de salubritate în schimbul 2 și 3 începând cu data de 08.09.2018, conform minutei comune încheiate la sediul PMB împreună cu reprezentanții Serviciului de Salubritate S3.
Robert Sorin Negoiţă trebuie să răspundă față de cetățenii Sectorului 3, pentru managementul catastrofal al serviciului de salubritate în ultimile 72 de ore, în care Sectorul 3 a fost îngropat în gunoaie și în care operatorul public de salubritate nu întreprinde măsurile necesare de curățenie, atât stradală cât și cea de ridicare a gunoiului menajer, fiind depășit de situație, neavând suficiențe utilaje și personal.
Arătăm că numai în perioadă 04.09 – 14.09 Rosal Grup a ridicat, gratuit de pe rază Sectorului 4311,42 tone deșeuri menajere, acționând conform minutei menționate până la oră 16.00 a zile de 14.09.2018.
Considerăm că salubritatea pe raza Sectorului 3 nu este o glumă, Primarul Sectorului 3 fiind direct răspunzător pentru gestionarea acestei situații de criză, care escaladează de la minut la minut”, se arată în comnuicatul transmis cotidianului Libertatea.
De asemenea, compania ROSAL a ataşat la acest drept la replica şi o minută a şedinţei privind asigurarea serviciului de salubrizare din Sectorul 3, desfăşurată în data de 4 septembrie 2018, la care au participat directorul firmei de curăţenie şi reprezentanţii Primăriei Sectorului 3 şi ai Primăriei Generale a Municipiului Bucureşti. În cadrul şedinţei s-a stabilit ca ROSAL să acţioneze pentru ridicarea gunoiului până în data de 14 septembrie, iar de luni, 15 septembrie, salubritatea să fie asigurată exclusiv de ADP Sector 3.
Pentru a arăta că angajaţii primăriei nu fac faţă munţilor de gunoaie care s-au acumulat în multe zone ale sectorului, ROSAL a publicat şi câteva fotografii realizate, spun reprezentanţii companiei, în a doua zi în care ADP a preluat îndatoririle de ridicare a deşeurilor şi curăţire a domeniului public.