The Moscow Times a făcut un top al vânzărilor din ultimele zile, iar alegerile rușilor sunt surprinzătoare.
Hrișcă
Foarte populară în Rusia, această pseudocereală este căutată mai ales pe timp de criză – ca acum. Poate fi preparată în mai multe feluri – fiartă, înmuiată, sub formă de semințe germinate. Se pot face din ea supă, felul doi, deserturi.
Între 9-15 martie, magazinele alimentare au înregistrat o creștere de 66% a vânzării de hrișcă, față de aceeași perioadă a anului trecut
Prezervative
Unul dintre cele mai mari sex-shopuri din
Rusia a raportat o creștere de 300% a vânzărilor de jucării sexuale și lenjerie
sexy și de 147% a cererii de prezervative, în comparație cu aceeași perioadă a
anului trecut.
Vârful s-a înregistrat între 14 și 17 aprilie,
când multe dintre companii le-au comunicat angajaților că urmează să lucreze o
perioadă de acasă.
Telefoane și laptopuri
Telefoanele și laptopurile sunt la mare căutare,
de când a izbucnit pandemia de coronavirus.
Experții pun asta pe seama deprecierii rublei,
oamenii grăbindu-se să-și cheltuiască banii înainte să se devalorizeze, dar și
pe seama nevoii de device-uri pentru munca de acasă.
Bâte de baseball
Cu 30% a crescut vânzarea de bâte de baseball
luna aceasta, conform platformei OFD. Cum baseballul nu e un sport național în
Rusia, se presupune că au fost cumpărate pentru apărare.
Frigidere și congelatoare
Cum alimentele cumpărate în cantități mari au
nevoie de un loc de stocare, frigidere și congelatoarele se află în top.
Vânzările au crescut de 4 ori în martie.
Usturoi
Mulți ruși cred că usturoiul are proprietăți
antivirale, așa că și-au umplut cămările și îl consumă în mod regulat, ca să
țină coronavirusul departe. Cu 11% au crescut vânzările de usturoi, începând
din februarie.
În realitate, usturoiul nu previne însă
infecțiile.
Este un aliment sănătos, cu proprietăți antimicrobiene, dar nu există dovezi că mâncând usturoi te vei proteja de Covid-19.
Organizația Mondială a Sănătății: