Cuprins:
Nave încărcate, blocate în port
Sancțiunile vizează aproape 200 de nave din „flota fantomă” a Rusiei, marile companii petroliere și entități asociate, complicând semnificativ exporturile de țiței ale Moscovei.
Perturbarea a dus la blocarea comerțului cu țiței rusesc încărcat pentru livrare în martie, deoarece costurile de transport maritime în creștere au creat o diferență semnificativă de preț între cumpărători și vânzători, potrivit Reuters.
Ofertele pentru țițeiul ESPO Blend din martie din portul rusesc Kozmino la Oceanul Pacific au crescut cu 3–5 dolari pe baril față de ICE Brent pe o bază livrată ex-navă (DES) către China, în urma unei creșteri puternice a tarifelor de transport a navelor Aframax cu milioane de dolari.
Înainte de noile sancțiuni, cererea de țiței rusesc ESPO Blend a fost robustă, primele spot crescând la aproape 2 dolari pe baril din cauza prețurilor mai mari ale petrolului Iranului concurent, dar și a cererii de iarnă.
India și China se așteaptă la o scădere a livrărilor de petrol
De asemenea, India înregistrează o scădere a ofertelor de petrol rusești. Bharat Petroleum Corp Ltd a raportat că nu au fost primite oferte noi pentru livrările din martie, cu așteptări pentru o scădere a livrărilor față de ianuarie și decembrie.
În plus, băncile indiene au blocat plățile pentru importurile de petrol rusești în urma celor mai recente sancțiuni americane, a raportat Energy Intelligence.
Președintele american Donald Trump a avertizat Rusia pe 22 ianuarie să „încheie o înțelegere ” pentru a pune capăt războiului din Ucraina, avertizând că o rezistență continuă ar avea ca rezultat sancțiuni suplimentare, tarife și taxe crescute pentru mărfurile rusești.
Anul trecut, țițeiul rusesc a reprezentat 36% din importurile Indiei și aproape 20% din cele ale Chinei.