Sancțiunile impuse Rusiei după declanșarea războiului din Ucraina, la sfârșitul lunii februarie, au împiedicat companiile aeriene să obțină piese de schimb sau să facă lucrări de întreținere în Occident.

Iar desfacerea în bucăți a avioanelor este în conformitate cu recomandările pe care guvernul rus le-a oferit în iunie companiilor aeriene, de a folosi unele aeronave pentru piese pentru a se asigura că restul avioanelor construite în străinătate pot continua să zboare cel puțin până în 2025.

Astfel, cel puțin un avion Suhoi Superjet 100 de fabricație rusească și un Airbus A350 nou, ambele operate de compania Aeroflot, sunt în prezent la sol și sunt dezasamblate, a declarat o sursă familiarizată, pentru Reuters.

Echipamente au fost luate și de la câteva dintre Boeing 737 și Airbus A320 ale Aeroflot, deoarece transportatorul are nevoie de mai multe piese de schimb de la aceste modele pentru celelalte Boeing 737 și Airbus A320 ale sale, a declarat sursa.

Majoritatea flotei de avioane a Rusiei este formată din avioane de pasageri occidentale. Aproape 80% din flota Aeroflot este formată din Boeing (134 de aparate) și Airbus (146), alături de aproape 80 de avioane Suhoi Superjet-100 fabricate în Rusia, pe baza celor mai recente date disponibile.

Potrivit calculelor Reuters, bazate pe date de la Flightradar24, aproximativ 50 de avioane Aeroflot, 15% din flotă, nu au mai decolat de la sfârșitul lunii iulie.

Asigurarea furnizărilor de piese de schimb din țările care nu au impus sancțiuni Rusiei este puțin probabil să se întâmple, deoarece companiile din Asia și Orientul Mijlociu se tem de riscul unor sancțiuni secundare împotriva lor din partea guvernelor occidentale.

Ministerul rus al Transporturilor și Aeroflot nu au răspuns la solicitările de comentarii ale agenției.

Urmărește pe Libertatea LIVETEXT cu cele mai noi informații despre războiul din Ucraina

Foto cu caracter ilustrativ: EPA

Urmărește-ne pe Google News