Surse din interiorul structurii de partid au dezvăluit jurnaliștilor că baza de date a fost redusă de la un număr de 25 de milioane la 9 milioane după această „epurare”. Ulterior, au mai fost adăugate alte 4 milioane de noi susținători.
Potrivit surselor, campania s-a realizat cu ajutorul „inteligenței artificiale și al algoritmilor speciali”, astfel încât să fie verificate conturile susținătorilor pe rețelele de socializare.
Dacă algoritmul depista că o persoană a avut postări împotriva „operațiunii militare speciale”, precum numește Moscova decizia de a invada Ucraina, atunci se efectuează o verificare asupra persoanei, iar dacă se confirmă constatările, atunci este eliminat din baza de date cu susținători.
Algoritmul caută inclusiv postări favorabile războiului pentru a identifica și susținătorii „operațiunii militare speciale”.
Potrivit strategilor politici care au vorbit cu Vedomosti, verificarea poziționării rușilor cu privire la război este probabil mai mult o „mișcare politică menită să sporească declarațiile publice de loialitate ale susținătorilor de partid” decât o încercare de a găsi adevăratul electorat al partidului de guvernământ, întrucât susținătorii războiului nu se află doar în rândul electoratului partidului „Rusia Unită”.