Modalitatea de a calma guvernul

În iunie 2022, autoritățile ruse au aprobat un program conform căruia se așteptau să zboare cu 1.032 de avioane de pasageri până în 2030.

În prezent, doar șapte avioane SuperJet 100 din cele 108 planificate sunt gata, „construite din moștenirea antebelică”. De asemenea, au fost construite două prototipuri – Il-96-400M și Il-114, care sunt folosite pentru testare.

O sursă BBC din industria aviației ruse a numit fostul program ambițios „o modalitate de a calma nervii guvernului”.

Momentul și volumul producției de aeronave au fost deja modificate în mod repetat în condițiile sancțiunilor impuse Rusiei ca răspuns la invazia din Ucraina.

Avioanele de luptă au prioritate

Pe lângă dificultatea și în unele cazuri imposibilitatea de a obține piese pentru aeronave, multe resurse din aviația civilă sunt întârziate de producția și repararea aeronavelor de luptă, a declarat pentru BBC un expert din industria rusă.

Anterior, Moscow Times a raportat că în 2024 industria aviației ruse a fost capabilă să producă doar două Tu-214 și un Il-96-300 în locul celor 35 de avioane planificate pentru anul în curs.

Ulterior, autoritățile au decis să „reducă radical programul” care ar putea fi din nou „reconsiderat”, după cum a avertizat prim-viceprim-ministrul Federației Ruse, Denis Manturov.

 
 

Urmărește-ne pe Google News