După impunerea sancțiunilor occidentale, companiile aeriene ruse întâmpină probleme cu piesele de schimb. În unele cazuri se observă „abateri de la reglementările tehnice”, iar defecțiunile sunt reparate „mai târziu decât este recomandat”.

În Comitetul de Transport al Duimei de Stat de la Moscova, Viktor Basargin, șeful Serviciului Federal, a declarat că inspecțiile neprogramate au detectat o „deficiență de componente” la companiile care folosesc aeronave occidentale.

Potrivit lui Basargin, acest lucru se datorează unei „creșteri a costului și a timpului de livrare a pieselor de schimb”, iar în unele cazuri acestea sunt „imposibile de livrat” din cauza sancțiunilor occidentale.

Aeroflot și alte mari companii aeriene ruse au negat folosirea pieselor de schimb expirate. Potrivit acestora, avioanele cu probleme sunt parcate în așteptarea aprovizionării cu componente.

Admiterea la zbor a pieselor critice „expirateeste exclusă. Spre deosebire de transportul aerian cu aeronave de mici dimensiuni, marile companii de pasageri au prea multă responsabilitate.

 Manager de top al unuia dintre transportatori:

Fiodor Borisov, expert la Institutul de Economie a Transporturilor și Politica Transporturilor din cadrul Școlii Superioare de Economie a Universității Naționale de Cercetare, consideră că situația cu menținerea navigabilității aeronavelor occidentale în Rusia se va agrava și va amenința cu o penurie a flotei.

Expert: „Să nu ajungem ca Iranul”

„Este important să nu se repete experiența negativă a Iranului, care, imediat după sancțiuni, s-a confruntat cu o rată ridicată a accidentelor și a putut face față acesteia doar prin stabilirea unui control strict al industriei”, a declarat Borisov.

Anul trecut, surse din industria aeronautivă rusă au declarat că Aeroflot și alte companii aeriene dezmembrează avioanele de linie pentru a-și asigura piese de schimb pe care nu le mai pot cumpăra din străinătate din cauza sancțiunilor occidentale.

Sancțiunile impuse industriei aviatice ruse după invazia pe scară largă a Ucrainei includ interzicerea furnizării de aeronave către Rusia, precum și interzicerea zborurilor cu aeronave rusești către țările care au impus sancțiuni și închiderea spațiului aerian pentru ele.

Au fost revocate și certificatele de asigurare, iar avioanele care au fost achiziționate în leasing au trebuit să fie returnate de la companiile aeriene ruse. ceea ce, în unele situații, nu s-a întâmplat. 

 
 

Urmărește-ne pe Google News