Aceasta va fi disponibilă în București.
”Călătoriile comandate prin intermediul aplicaţiei pornesc de la preţul de 5 lei cu discount, care include rezervarea maşinii, o distanţă de 3 km şi o durată a cursei de 7 minute. De exemplu, o cursă din Drumul Taberei către Centrul Istoric costă circa 10 lei, în timp ce o călătorie din Piaţa Muncii la Pipera va fi în jur de 11,5 lei. Clienţii Yango vor putea ajunge de la Aeroportul Otopeni până în centrul Bucureştiului (Piaţa Universităţii) cu aproximativ 35 lei”.
Plata se face doar electronic, printr-un card înregistrat în aplicație.
Yango folosește hărțile proprii Yandex, dar și o serie de tehnologii de inteligență artificială.
Yandex testează de mai mult timp mașini autonome.
Combinație între Yandex și Uber
Serviciul Yango/Yandex.Taxi a fost lansat în 2011, iar până sfărşitul lunii septembrie 2018 compania înregistrase un miliard de curse. Yandex are peste 700.000 de șoferi cu care conlucrează.
Yandex a cumpărat în 2018 diviziile Uber care acționau în 127 de orașe din Rusia, Armenia, Azerbaidjan, Belarus, Georgia și Kazahstan.
Pe lângă România, serviciul de transport Yango este disponibil și în alte state europene, respectiv Estonia, Letonia, Lituania și Finlanda.
Yandex a fost înființată de către Arkadi Voloj, Arkadi Borkovski
Ilia Segalovici.
Compania este listată pe bursa de la New York și are o capitalizare de 12,3 miliarde de dolari. Yandex a avut în 2018 venituri totale de 1,84 miliarde de dolari și un profit net de 660 milioane de dolari.
Avertisment din Lituania
Yandex a fost implicată și în scandaluri: în vara anului trecut, Lituania a avertizat că Yandex Taxi poate spiona consumatorii și a ”recomandat puternic” ca aceștia să nu o instaleze.
Yandex.Taxi, actuala Yango, a fost evaluată la 3,8 miliarde de dolari în 2017, la momentul negocierilor cu Uber privind fuziunea celor două servicii de transport.
Yandex deține 59,3% din Yango, iar Uber deține 36,6%. Oficialii Yango declarau recent că aceasta s-ar putea lista în curând pe bursă, conform Reuters.