Cu o zi înainte, presa rusă a relatat despre interdicție, citând martori oculari. După cum a explicat Lukkari, din august a avut loc o creștere bruscă a numărului de persoane care încearcă să intre în Finlanda fără documente de intrare prin punctele de control de la granița de sud-est. Au fost înregistrate un total de 91 de astfel de cazuri, aceștia erau resortisanți ai țărilor terțe care au folosit Rusia ca țară de tranzit și au solicitat azil în Finlanda.
În același timp, Lukkari a remarcat că doar în ultima săptămână aproximativ 30 de migranți ilegali au încercat să intre în Finlanda pe biciclete. De aceea a fost introdusă interdicția. „Din punctul de vedere al Finlandei, este destul de justificat să se concentreze controlul asupra transportului rutier. Acest lucru va ajuta la un control mai bun al traficului transfrontalier”, a declarat un purtător de cuvânt al poliției de frontieră finlandeză.
În trecut, oamenii care treceau granița pe biciclete le foloseau pentru scurte călătorii locale, a spus Lukkari: „Acum, oamenii încercau să treacă granița fără actele necesare, fără faruri de biciclete și căști funcționale”.
Când s-a observat că numărul bicicliștilor crește, s-a decis lupta împotriva acestui fenomen. De joia trecută, oamenii nu au putut intra în Finlanda din Rusia cu biciclete prin punctele de trecere a frontierei din sud-estul țării.
Lukkari a clarificat că aproximativ trei mii de oameni trec în fiecare zi granița de est în ambele direcții prin punctele de trecere a frontierei Vaalimaa, Nuijamaa și Imatra din sud-estul Finlandei.
În septembrie, Comisia Europeană a publicat o clarificare cu privire la modul în care țările UE ar trebui să aplice interzicerea importului unei game largi de mărfuri din Rusia, inclusiv autoturisme. După aceasta, Letonia, Lituania, Estonia, Polonia, Finlanda și Norvegia au interzis accesul mașinilor cu numere de înmatriculare rusești pe teritoriul lor.
Simona.T • 13.11.2023, 20:43
inca ceva, sa aiba si ochi de pisica la bicicleta :) trusa medicala, stingator...