Pentru ca acest lucru să fie posibil, în ciuda sancțiunilor internaționale, Post Global, o companie cu sediul în Hong Kong prezentată ca partener al poștei ruse, s-a oferit să cumpere produsele direct pentru o taxă suplimentară după ce rușii dau comanda pe site-urile companiilor.

Produsele achiziționate vor fi apoi stocate până la trei luni într-un depozit german sau american operat de Post Global înainte de a fi expediate în Rusia, unde vor fi livrate în câteva săptămâni „chiar și în cele mai îndepărtate regiuni”.

Această schemă este promovată pe pagina online a Post Global unde clienții ruși sunt invitați „să viziteze cele mai populare magazine online din America și Europa”, unde găsesc „milioane de produse, sute de mii de mărci și reduceri non-stop”.

De la începutul războiului în 24 februarie, sute de companii occidentale, inclusiv Nike sau H&M, au redus sau oprit operațiunile în Rusia. Diferitele runde de sancțiuni bancare și comerciale impuse Rusiei au făcut din ce în ce mai greu, și adesea imposibil, accesul consumatorilor ruși la anumite bunuri.

Nike, Zara și H&M go nu au putut răspunde imediat unei solicitări de comentarii, făcută de Politico, privind schema pusă la cale de serviciul poștal al Rusiei.

 
 

Urmărește-ne pe Google News