Ryanair a anunţat că va relansa 20 de
rute din şi spre România începând cu data de 1 iulie. Totuși,
câteva rute vor fi disponibile şi în ultima săptămână din
iunie.

Printre destinaţiile anunţate se
numără Grecia, Cipru, Italia şi Spania.

Ryanair a anunţat şi oferte de zboruri cu preţuri care pornesc, pe un singur segment, de la 19,99 de euro pentru a stimula călătoriile, relatează Business Magazin.

Olga Pawlonka, manager de vânzări şi marketing pentru regiunea Europei Centrale şi de Est şi pentru Balcani în cadrul Ryanair, a explicat că va mai dura până ce compania să ajungă la nivelul operațiunilor de dinainte de pandemie.

„Credem că va mai dura o vreme până când volumele obişnuite ale traficului de pasageri se vor întoarce. Încrederea consumatorilor va fi influenţată de restricţiile de sănătate publică, precum verificările de temperatură la aeroporturi şi necesitatea de acoperire a feţei de către pasageri şi angajaţi de la bordul aeronavelor. Ryanair se aşteaptă ca traficul pe programul de zbor redus să fie stimulat de discounturile de preţ importante şi aflate la niveluri mai scăzute decât în cazul operatorilor care s-au înarmat cu scuturi formate din ajutoare de stat considerabile. Va fi nevoie de o politică agresivă în ceea ce priveşte preţurile pentru a-i încuraja pe pasageri să călătorească” a spus reprezentanta companiei.

Ryanair, în conflict cu operatorii mari

De altfel, se prefigurează un conflict care ar putea fi tranșat de instanțele europene, miza fiind ajutoarele financiare primite de la guvernele din Europa de companiile aeriene mari. Ryanair nu beneficiat de asemenea ajutoare și solicită sprijin în alt mod, prin reducerea mai multor taxe.

Operatorul face apel la autorităţile
UE pentru reducerea taxelor pentru pasageri, taxelor aeroportuare din
industrie ca o alternativă mai bună la „doparea” cu ajutoare de
stat pentru operatorii de linie, precizează Olga Pawlonka.

„Când Ryanair se va întoarce la
programul normal de zbor în iulie, peisajul competiţional din
Europa va fi distorsionat de ajutoarele de stat fără precedent ale
guvernelor UE oferite operatorilor naţionali. În prezent, valoarea
acestora ajunge la 30 de miliarde de dolari – în plus faţă de
susţinerea plăţii angajaţilor – în special în ceea ce
priveşte grupul Lufthansa, AirFrance-KLM, Alitalia, SAS, Norwegian,
dar şi Tarom şi Blue Air. Tot acest ajutor de stat încalcă
regulile UE şi va distorsiona terenul egal de joc în competiţia
aeriană pentru mai mulţi ani. Ryanair şi alţi operatori aerieni
bine administraţi nu vor solicita (şi nu vor primi) un astfel de
ajutor de stat şi vor adresa aceste bailouturi nedrepte în sălile
de judecată ale UE pentru a proteja competiţia justă în piaţa
europeană a aviaţiei, care a făcut atât de multe pentru oferirea
unor preţuri scăzute consumatorilor în ultimii 20 de ani”, a
spus reprezentanta Ryanair pentru sursa citată.

Ryanair a anunţat că plănuieşte să
se întoarcă la 40% din programul de zbor de la 1 iulie 2020, ca
urmare a ridicării restricţiilor guvernelor pentru zborurile
intra-UE şi ca urmare a unor măsuri de sănătate publică
eficiente în aeroporturi.

Urmărește-ne pe Google News