La nivelul UE înmatriculările de mașini electrice aproape s-au dublat, benzina a crescut cu 5%, iar diesel-ul a scăzut cu 14%, arată cifrele pentru mașinile noi. În articol puteți vedea cum stă România față de alte țări și puteți afla cine este noul lider la capitolul mașini electrice.
În UE s-au înscris în circulație 291.000 de mașini full-electrice anul trecut, față de 150.000 în 2018. În România au fost 1.506, față de 605 în 2018. Olanda este numărul unu în UE, cu 67.000 de mașini full-electrice, urmată de Germania, cu 63.000 și de Franța, cu 42.000. S-a produs o schimbare interesantă: Olanda a devenit nr 1 în UE, detronând liderul din 2018, Germania, scrie Hotnews.ro
Cele mai populare modele în Olanda au fost Model 3 și Model S de la Tesla, urmate de Nissan Leaf, Volkswagen e-Golf și BMW i3.
În zonă, Ungaria a avut cifre mai bune decât România, peste 1.800 de mașini, iar în Bulgaria totalul a fost de 181. Austria stă foarte bine, cu 9.200 de mașini, iar în Polonia au fost aproape 1.500.
Dintre toate țările UE, mașinile electrice au avut cel mai mare salt procentual în Danemarca (triplare), în Irlanda creșterea a fost de 179%, în Olanda de 155%, iar în România, 148%. Au fost și țări cu scăderi, maximul fiind 43% în Slovacia.
Norvegia rămâne țara europeană cu cel mai mare număr de vehicule electrice înmatriculate și anul trecut (60.000 față de 46.000).
La mașini pe benzină datele ACEA arată o creștere de 5%, către 8,9 milioane unități în UE, iar în România avansul a fost de 50%, de la 72.000, la 107.000 unități. Cele mai multe mașini pe benzină s-au vândut în Germania, 2,13 milioane (scădere de 0,3%). În Lituania creșterea a fost de 56%, în Italia de 26%, iar în Portugalia, de 23%. În Norvegia vânzările de mașini pe benzină au scăzut cu 31%, adică 10.000 de unități.
La mașini diesel scăderile au fost aproape pe toată linia, de la un total UE de 5,4 milioane, la 4,65 milioane mașini noi. Interesant, piața nr 1, Germania, a înregistrat creștere de 4%, până la 1,15 milioane unități. În România înmatriculările de mașini diesel au scăzut cu 18%, spre 43.000 de unități. Olanda, care a avut creștere puternică pe mașini electrice, a ”bifat” și scăderea record la diesel, 42%. Finlanda, Portugalia și Spania au avut scăderi de peste 25%.
Și constructorul autohton Dacia se aveturează pe piața autovehiculelor cu propulsie exclusiv electrică, mai ales că împarte platforma tehnică alături de Renault și Nissan, care au deja modele consacrate pe acest segment.
Orientarea românilor către automobile electrice are cauze în desele anunțuri ale autorităților despre posibila interzicere a circulației pe străzi a mașinilor care nu respectă normele de poluare Euro 3 și 4.