„Astăzi a fost semnat contractul pentru realizarea centurii oraşului Buftea (judeţul Ilfov) cu antreprenorul austriac PORR CONSTRUCT SRL”, a fost anunțul făcut de secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioşteanu.
Valoarea înțelegerii este de 281,17 milioane lei, fără TVA. Sursa de finanţare este asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin cadrul Programului Transport 2021-2027. Firma trebuie să termine centura în 34 de luni.
Proiectul constă în 5,77 km lungime traseu, iluminat public, două parcări – în care se are în vedere şi montarea de sisteme de cântărire a autocamioanelor şi de utilare a acestora cu staţii de încărcare pentru autovehiculele electrice -, sistem de colectare şi scurgere ape, 3 pasaje rutiere: 1) pasaj peste calea ferată Bucureşti-Ploieşti (81,90 m lungime); 2) pasaj peste DJ101 (84,90 m lungime); 3) pasaj peste drum betonat (36,10 m lungime) și 3 intersecţii la nivel: intersecţie giratorie VO Buftea x A0 (începutul variantei intersectează DN 1A la km 17+100 şi va asigura conexiunea cu nodul rutier al Autostrăzii Bucureştiului A0), intersecţie VO Buftea x DN1A Strada Metalurgiei și intersecţie (nod rutier) cu DJ101.
Centura Buftea Buftea va contribui la separarea traficului local de traficul de tranzit care traversează oraşul Buftea.
CNAIR are în vedere și alte proiecte pentru zona Buftea – Mogoșoaia
Pentru zona de la marginea Bucureștiului mai sunt în plan și alte proiecte: Pasajul Mogoşoaia, Lărgirea la 4 benzi a DN1A între Parc Mogoşoaia şi DNCB, Autostrada Bucureştiului A0, Drumul Radial 4 – Nord Expres DR4.
„Mă bucur că acest antreprenor se va ocupa de realizarea Centurii Buftea, întrucât am colaborat şi colaborăm, în continuare, la nivelul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii în mai multe proiecte de drumuri. Am finalizat deja două proiecte împreună înainte de termen, şi anume primul lot din Autostrada Sibiu-Piteşti şi legătura dintre DN5 şi Vama Giurgiu (sectorul de drum considerat autostradă nemţească, pentru că este făcut exclusiv cu suprafaţă carosabilă din beton), iar aceste lucruri îmi dau încredere că vom avea o colaborare foarte bună şi pentru acest obiectiv”, spune Scrioşteanu.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro