Salariile în asociația de proprietari se repartizează pe cota parte indiviză

Constantin Roman, București: ”Cum se plătește salariul administratorului asociației de proprietari – în raport cu numărul de persoane sau în raport cu cota parte indiviză? Cum se plătește diferența de apă înregistrată de apometrele din apartamente și cel de la stradă?” (Constantin Roman, București)

Răspuns: ”În conformitate cu articolul 44 alin (1) din HG 1988/2007, salariile se repartizează proporțional cu cota parte indiviză de proprietate. Cât privește modul de repartizare a contravalorii consumurilor de apă, acesta se stabilește printr-un regulament emis de către comitetul executiv (art. 40 alin. (1) din HG 1588 din 2007).

Ce impozite datorează un pensionar angajat al asociației?

Alexandru Groza, Vaslui: ”Eu sunt pensionar, dar prestez servicii în cadrul asociației de proprietari.  Ce impozit și CAS datorez?”

Răspuns: ”Pensionarilor li se poate întocmi un contract de muncă, iar în baza acestuia se rețin și se plătesc toate impozitele și taxele aferente, astfel:

– pentru angajat: contribuția individuală de asigurări sociale: 10,5%, indiferent de condițiile de muncă; contribuția individuală de asigurări de sănătate: 5,5%; impozit pe venit 16%

pentru angajator: contribuția de asigurări sociale pentru conditii normale de muncă: 15,8%; pentru condiții deosebite de muncă: 20,8%; pentru condiții speciale de muncă: 25,8%; contribuția de asigurare pentru accidente de muncă și boli profesionale, diferențiată în funcție de clasa de risc: între 0,15 si 0,85%; contribuția de asigurări de sănătate: 5,2%; contribuția pentru concedii și indemnizații: 0,85%; contribuția datorată la Fondul de garantare pentru plata creanțelor salariale: 0,25%. Pensionarii nu plătesc contribuția la fondul de șomaj”.

Cum îl determinăm pe președinte să-și facă datoria?

Aurel Ispas, București: ”De două săptămâni nu avem gaze în bloc. La Distrigaz ni s-a spus că președintele asociației de proprietari trebuie să ceară la Distrigaz să se dea drumul la gaze. Președintele, pe de altă parte, evită să ne dea un răspuns concret, de ce nu apelează la Distrigaz. Spune că va dura până în martie 2017… Ce putem face noi, proprietarii apartamentelor?”

Răspuns: ”Trebuie să solicitați comitetului executiv și președintelui să ia măsurile necesare pentru rezolvarea problemei. În cazul în care președintele nu își îndeplinește această datorie, aveți posibilitatea de a sesiza autoritățile (primăria de sector) sau de a înlocui președintele”.

Citește și: 

Cartea de imobil mai este obligatorie? Vezi care sunt prevederile legii

 

 

Urmărește-ne pe Google News