„Nu avem forţă de muncă în domeniul feroviar. Meseriile din transportul feroviar nu sunt deloc atractive, deşi la noi un mecanic de locomotivă, care se formează în trei ani, câştigă 2.000 de euro net lunar, dar tinerii preferă IT-ul“, a afirmat Sorin Chinde.
Potrivit oficialului grupului Grampet, în acest moment nu se poate mări semnificativ traficul feroviar, din cauza lipsei de vagoane, de locomotive şi de forță de muncă în domeniul feroviar.
„Această dublare de trafic în domeniul feroviar este imposibil de făcut acum din cauza lipsei de echipamente, a vagoanelor şi a locomotivelor, nu avem nici forţă de muncă, nu avem o politică de susţinere a producătorilor de material rulant, de încurajare a utilizării transporturilor combinate. Ar fi nevoie de investiţii de 40 de miliarde de euro în infrastructura feroviară în total“, a spus Sorin Chinde.
Vicepreședintele grupului Grampet a precizat că este nevoie de modernizarea principalelor coridoare, pentru ca transportul feroviar să devină atractiv pe mărfuri şi pasageri.
„A treia direcţie este implementarea de soluţii moderne, combustibili alternativi, hidrogenul este combustibilul viitorului. În prezent, sub 40% din reţeaua feroviară este electrificată în România. De aceea, utilizarea hidrogenului este viitorul, iar proiectele care prevăd utilizarea hidrogenului trebuie să fie prioritizate. În clipa în care vom avea viteză, confort pe calea ferată, destui oameni vor prefera să utilizeze transportul feroviar“, a precizat Sorin Chinde.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro

Valeosan • 15.04.2023, 23:21
Puscarie cu mancare de acasa ,unde salariatii vin ,instruiti , autorizati ,cu multi ani vechime, dar sunt umiliti si pleaca. Mii de mecanici transferati sau scolarizati de acestia si-au luat campii, unii si dupa cateva luni . Au fortat mecanicii sa depaseasca serviciul maxim , sa calce instructii de serviciu prin regulamente interioare si sa munceasca pe datorie . Nu respecta odihna la domiciliu si concediul de odihna planificat. 2000 de euro salariu??? Poate pe trei luni. Sunt maestri in penalitati si sanctiuni iar operatorii si dispecerii dau comenzi pe spaga si cadouri.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_a05f676eb00d82bcb69bf14f615a55bf.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_053ebc66f58b2fa531d6d87f73810732.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_f242c1ccbdd312e9e575fed9db2952df.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_a5b825e037cfe631d59aae0da83d82a2.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_061a4622bea12d051025b0f692a6988e.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_9ebfe51f2c6e6d9793f5987bd6a7a851.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_cdb49832242ad575282be0ba1dd1c723.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_c9ae6c57db0b268ff95803d6fc828e8e.jpg)