Numărul conturilor de Facebook deţinute de către utilizatorii din România a ajuns, în prezent, la 8,3 milioane, în creştere cu 1,22% faţă de ultima estimare realizată în luna noiembrie a anului trecut, arată datele cuantificate de Facebrands.ro, serviciul de monitorizare a paginilor româneşti create pe reţeaua de socializare.
Din totalul utilizatorilor, 93,57% (7,76 milioane de persoane) şi-au setat oraşul de reşedinţă, iar cei mai mulţi deţinători de cont Facebook provin din Bucureşti, 2,10 milioane de persoane (27,09% din total), urmaţi de cei din Timişoara (320.000 persoane, 4,12%%), Cluj-Napoca (250.040 persoane, 3,22%) şi Iaşi (250.000 persoane, 3,22%).
La polul opus, cu numărul cel mai mic de utilizatori Facebook, se situează oraşele Beiuş şi Aiud (cu câte 11.000 de persoane, respectiv 0,14% din total) şi Câmpulung Moldovenesc (10.250 de persoane, 0,13% din total).
Potrivit statisticii Facebrands, citată de Agerpres, persoanele cu vârste cuprinse între 18-24 de ani (23,1% din total) deţin supremaţia la capitolul accesării cu frecvenţă ridicată a Facebook. Pe locurile următoare se situează persoanele cu vârste între 35 şi 44 de ani (20,4%) şi cele între 45 -54 ani şi, respectiv, 13 şi 17 ani (cu câte 10,3% din total).
Raportul dintre persoanele care utilizează reţeaua de socializare Facebook este net în favoarea bărbaţilor (cu 61,32% dintre conturi). Femeile utilizează Facebook în proporţie de 38,68%, în timp ce, din punct de vedere al stării civile, persoanele căsătorite sunt pe primul loc (62,86%), urmate de persoanele singure, cu 25,44% din total.
În ceea ce priveşte clasamentul celor mai accesate pagini înregistrate pe Facebook de către vedetele din România, pe prima poziţie se clasează, în premieră, Oreo, cu 38,5 milioane de fani. Pe locurile următoare se află marca Zara (19,9 milioane fani) şi Inna, cu 12,07 milioane de simpatizanţi.