Alexandru Tufan și Bogdan Petrescu, membri ai Asociației “Metrou Ușor”, au vorbit la Interviurile Libertatea LIVE despre soluțiile de transport de care duce lipsă cartierul de afaceri Pipera Sud. Printre acestea se numără și faptul că două linii importante ale RATB se opresc sub podul peste calea ferată din zonă, deși dacă și-ar prelungi traseul cu aproximativ un kilometru, ar ajuta la descongestionarea stației de metrou Pipera.

“În prezent, nu există o linie RATB în zona aceea. Putem remarca în schimb faptul că ambele linii de RATB – dacă e să vorbim de liniile de zi, căci mai sunt şi trei linii de noapte -, vorbim de linia 112 şi linia 135, întorc în prezent sub Pasajul de la C.F.R. Constanța, respectiv nu trec pasajul peste calea ferată”, explică Alexandru Tufan.

Autobuzele RATB întorc pe sub pasajul care leagă Bucureștiul de orașul Voluntari. (sursa: GoogleMaps)

“Pe vremuri, RATB deservea Ilfovul cu zeci de linii, inclusiv indicative urbane, deci tarif de oraș. În Voluntari, în Jilava, în Măgurele. S-au desfiinţat la un moment dat, în 2004, când s-a schimbat legea şi s-a stabilit că între judeţe nu poate exista decât transport interjudeţean. Şi s-a legiferat un anumit număr de linii, care e licitat către transportatori privaţi. Aparent, la vremea aceea nu a existat legislaţia care să permită RATB să participe la aceste licitaţii. Ulterior, s-au introdus o parte dintre liniile preorăşeneşti, pe bază de contracte cu Primăria Generală. Dar niciodată nu s-a avut în vedere ca Bucureştiul să colaboreze cu Voluntariul pentru liniile RATB. Voluntariul a avut reţeaua sa de transport urban care intră în Bucureşti. Sunt acele câteva linii care ajung în Colentina. Este o linie care chiar trece prin Pipera şi ajunge până în cartierul Tei, şi acolo întoarce”, explică și Bogdan Petrescu.

RATB ar degreva stația de metrou Pipera

“Cred că RATB ar trebui să colaboreze cu Primăria Voluntari, să semneze un contract. Nu ştiu dacă e nevoie de o linie preorăşenească, cum s-a făcut în celelalte cazuri. Mai există excepţii de linii care intră puţin în cadrul altui oraş, cum intră linia 301 în Băneasa, în Voluntari. Aşa ar putea să intre şi aici, cam un kilometru până la giratoriul de la intrare în Pipera, unde se termină zona de birouri. Ar fi un mare plus pentru oraş, insesizabil pentru frecvența liniilor RATB respective. Consider că e ceva care se rezolvă mâine, cu un pic de efort legislativ.  Acestea ajung direct de la staţia de metrou Aurel Vlaicu şi astfel se poate degreva staţia de metrou Pipera”, conchide reprezentatul Asociației „Metrou Ușor”.


Campania #salvatipipera este o inițiativă a cotidianului Libertatea, susținută de Trustul de Presă Ringier România.

Trimite-ne imagini și videoclipuri la numărul de WhatsApp +40 0729.729.000 sau scrie-ne despre cum crezi tu că ar trebui salvată Pipera la adresa de e-mail salvatipipera@libertatea.ro

Urmărește grupul de Facebook #salvatipipera și povestește-ne cum îți este afectată viața de zi cu zi din cauza nepăsării autorităților.


Citește și:

#salvatipipera | Cum arată intersecția A3 cu Șoseaua Petricani. Când va fi inaugurată autostrada – VIDEO

#salvatipipera/ Mesajul lui Traian Mihu, primul IT-ist din Pipera, fost angajat la ICE Felix, pentru tineri: „Trebuie să tratezi lucrurile la serviciu ca în familie”

#salvatipipera / Ciprian Ciucu, consilier general al Bucureștiului: Primăria Capitalei ar trebui să declare prioritară această zonă – VIDEO

Urmărește-ne pe Google News