“Noi putem să spunem ce probleme sunt, putem să dăm şi soluţii, mai mult sau mai puţin la obiect. De multe ori suntem acuzaţi că venim doar cu critici. Noi facem lucrul ăsta. De cele mai multe ori problema e la autorităţi, care nu sunt în stare să facă ce ţine de ele în sensul deblocării proiectelor. În acest caz, ar trebui să facem o infrastructură de transport public integrată. Ea nu trebuie făcută pentru un an sau doi. Ea trebuie făcută pentru 20-50 de ani, pentru că trebuie gândit în perspectivă. Din păcate, autorităţile nu ascultă în momentul în care le dăm diverse sugestii mai strategice, de perspectivă. Ele nu ascultă nici măcar de lucruri punctuale, de o intervenţie pe o anumită stradă, pe o anumită infrastructura”, spune reprezentantul Asociației Pro Infrastructura.
Ionuț Ciurea susține că nu există un model de lucru cu autorităţile. ”Este mai degrabă o luptă între noi, asociaţiile de profil, şi autorităţi. Autorităţile nu ascultă ce spunem, deşi le spunem din timp, de cele mai multe ori, le atragem atenţia, şi exemplele sunt nenumărate. E un mix de rea-voinţă, neatenţie, incompetenţă, şi lucrul acesta se vede şi la nivel local”, adaugă Ciurea.
Epopeea glucozei
În ceea ce privește proiectul de supralărgire a străzii Fabrica de Glucoză, directorul executiv al Asociaței Pro Infrastructura consideră că nu sunt șanse ca acesta să fie finalizat anul acesta.
“Ni se promite că va fi gata anul acesta. Dar sunt doar promisiuni, nici vorbă aşa ceva. Dacă ar fi să credem ultimele declaraţii publice, ar fi gata anul acesta. Contractul ne spune că partea de execuţie ține, pentru acest proiect, 13 luni de zile. Dacă nu de astăzi, de luni să zicem, se intră în teren n-o să fie gata acest proiect decât în primăvara anului viitor. Personal, nu sunt convins că a fost rezolvată toată birocraţia, nu sunt convins că au fost făcute toate exproprierile. De asemenea, pentru acest proiect, din câte cunoaştem noi, nu există autorizaţie de construcţie emisă. În mod normal, trebuie să existe un plan pentru execuţia sub trafic a acestei artere, iar până la urmă, deranjul ar trebui să fie unul acceptabil pentru şoferi. Cel puţin în cazul Fabricii de Glucoză, nu e ca şi cum s-ar reduce traficul de la 3-4 benzi la una singură.”, susține Ionuț Ciurea.
”Dorel” este nevinovat
Directorul executiv al Asociației Pro Infrastrctura mai spune că, în cele mai multe cazuri, avariile generate de șantierele urbane au cauze diferite, care nu țin neapărat de pregătirea muncitorilor.
“În cazul unui proiect în mijlocul oraşului, înconjurat de investiţii, avem şanse foarte mari să găsim tot felul de reţele utilitare, pe care nu le avem anticipate în partea birocratică. Din momentul când a fost făcut studiul de fezabilitate până când ajungem în teren, trec ani şi ani de zile. Este foarte posibil ca, atunci când se intră cu buldozerele în teren, să găsim tot felul de reţele: apă-canal, telefonie, reţele electrice şi aşa mai departe. Şi “Dorel”, executantul de acolo, nu ştie ce are inginerul în plan. El pur şi simplu dă la lopată sau este pe excavator şi sapă ce i se spune să sape. Şi în momentul în care găseşte o reţea pe care nu o ştie nici măcar inginerul, în momentul respectiv avem o problemă. După multe telefoane, se constată a cui e reţeaua, ce trebuie făcut şi dacă trebuie modificat proiectul”, conchide Ciurea.
Lărgirea Șoselei Fabrica de Glucoză este necesară atât pentru descongestionarea traficului din zonă, cât și pentru a prelua fluxul de mașini care vor veni pe Autostrada A 3, ce va ieși pe Șoseaua Petricani.
În anul 2015, când proiectul de hotărâre privind exproprierile necesare pentru supralărgirea Șoselei Fabrica de Glucoză, între strada Barbu Văcărescu şi Şoseaua Petricani, a ajuns la votul consilierilor, s-au iscat o serie de nemulțumiri și au fost aduse acuze primarului de atuci, Sorin Oprescu. Edilului general i se reproșa că proiectul este ilegal, despăgubirile fiind în cuantum de aproximativ 1.000 de euro pe metru pătrat, în timp ce în grila notarială de preţuri, acestea erau situate între 435 şi 475 de euro pe metru pătrat.
Despre toate acestea, într-un episod viitor al campaniei #salvatipipera.
Campania #salvatipipera este o inițiativă a cotidianului Libertatea, susținută de Trustul de Presă Ringier România.
Trimite-ne imagini și videoclipuri la numărul de WhatsApp +40 0729.729.000 sau scrie-ne despre cum crezi tu că ar trebui salvată Pipera la adresa de e-mail salvatipipera@libertatea.ro
Urmărește grupul de Facebook #salvatipipera și povestește-ne cum îți este afectată viața de zi cu zi din cauza nepăsării autorităților.
Implică-te! Semnează petiția #salvatipipera.
-
DECLARAȚIA #salvatipipera. Libertatea lansează o campanie pentru salvarea cartierului de afaceri al Capitalei
-
PETIȚIA #salvatipipera | Cel mai aglomerat cartier de afaceri al României “se sufocă”
-
#salvatipipera | Videoclipul “Bogați fără noblețe”