Proiectul tramvaiului 5
Linia tramvaiului 5, suspendată în prezent de RATB, leagă Piața Băneasa de Piața Sfântul Gheorghe din centrul Capitalei. Mare parte din traseul lung de 8,5 kilometri nu a fost modernizat, astfel că RATB a înlocuit tramvaiele cu linia de autobuze 605.
“Este o măsură temporară. Noi avem în plan reabilitarea infrastructurii de tramvai, nicidecum să o desfiinţăm. Se va moderniza. Tramvaiele ajung în dreptul Aerogării Băneasa. Zona nu permite un turnus foarte bun şi sunt folosite tramvaie cu rebrusment (n.r. – cu dublă comandă față-spate). Din cauză că nu a fost modernizată linia, tramvaiele aveau o viteză destul de redusă. Avem de gând ca această linie de tramvai să fie prelungită până în dreptul Academiei de Poliție și, de asemenea, pe Bulevardul Ion Ionescu de la Brad să meargă o linie înainte și pe Șoseaua Gheorghe Ionescu Sisești să facă joncțiunea cu Magistrala 4 de metrou din zonă. Vom deschide posibilitatea cetățenilor să vină până acolo cu metroul, iar de-acolo să ia tramvaiul până în Pipera, pe niște linii noi”, a declarat, la interviurile Libertatea Live, Speranța Cliseru, consilierul personal al primarului general al Capitalei, fost administrator public al orașului Voluntari.
Linia tramvaiului 16, din Pipera pe strada Lizeanu, ar putea deveni rapidă
Cât privește linia tramvaiului 16, paralelă cu Bulevardul Dimitrie Pompeiu, aceasta ar urma “să coboare” pe sub strada Fabrica de Glucoză, la intersecția cu Șoseaua Petricani, la intrarea pe Autostrada 3 București – Ploiești. Pe lângă acest pasaj subteran, municipalitatea anunță și reabilitarea liniei, pentru transformarea acesteia într-una rapidă.
„Avem în plan o lărgire pe străzile Lizeanu și Maica Domnului, pentru a putea permite o linie rapidă. Aşa putem avea control asupra timpilor de parcurs. În studiu se află acum şi o coborâre a liniei de tramvai la intersecţia străzii Fabrica de Glucoză cu Şoseaua Petricani. Există nişte restricţii cu privire la reţeaua de canalizare, dar am determinat că putem să coborâm cu linia de tramvai în acea zonă, astfel încât să eliminăm intersecţia cu carosabilul şi practic să putem face acolo o giraţie. Legat de liniile de tramvai, noi ne dorim şi mărirea frecvenței tramvaielor la trei minute, pentru că așa se asigură succesul unui transport de mare capacitate. Nu numai linia să fie bună și tramvaiul curat, ci trebuie să și ajungă la timp. Noi, anul acesta dorim să finalizăm proiectele, iar de anul viitor să înceapă prelungirile acestor linii”, conchide consilierul personal al primarului general Gabriela Firea.
Potrivit unui comunicat transmis de municipalitate, la începutul anului, cu privire la planurile care ar urma să fie puse în aplicare în 2018, se are în vedere și înnoirea parcului auto RATB.
“Buget alocat pentru acest an, pentru achiziția a 400 de autobuze Euro 6, 100 de troleibuze, 100 de tramvaie si 42 de autobuze electrice – aproximativ 32 milioane de euro”, se arată în document.
Campania #salvatipipera este o inițiativă a cotidianului Libertatea, susținută de Trustul de Presă Ringier România.
Trimite-ne imagini și videoclipuri la numărul de WhatsApp +40 0729.729.000 sau scrie-ne despre cum crezi tu că salvar trebui salvată Pipera la adresa de e-mail salvatipipera@libertatea.ro
CITEȘTE ȘI
- #salvatipipera / Bulevardul “neștiut” din Pipera Sud. Drumul paralel cu calea ferată București-Constanța, în stadiu de proiect de 13 ani
- #salvatipipera/Tudor Ionescu, consilier general ALDE: Fiecare bucureștean schimbă mijlocul de transport, în medie, de 1,6 ori până la destinație – VIDEO
- #salvatipipera/ RATB va reveni în Ilfov, pe traseele tradiționale. Transportul regional Bucureşti-Ilfov va fi fără microbuze private – VIDEO