UPDATE ora 18.55: Toți cei 41 de muncitori indieni au fost salvați după 17 zile. Muncitorii au fost scoși marți seară printr-o țeavă de evacuare, după ce ultima porțiune de dărâmături a fost forată manual de o echipă de specialiști.
Scenele dramatice ale primilor oameni care au ieșit pe targă de la intrarea în tunelul Silkyara-Barkot au venit după mai bine de 400 de ore, timp în care operațiunea de salvare s-a lovit de multiple obstacole, întârzieri și promisiuni false de salvare.
***
Știrea inițială: Experții lucrează de luni pentru a pătrunde și a îndepărta ultimii 12 metri de moloz care au blocat intrarea în tunel folosind burghie și scripeți.
Syed Ata Hasnain, un oficial al autorității naționale de gestionare a dezastrelor (NDMA), a declarat reporterilor că salvatorii sunt aproape „dar nu au ajuns încă”.
Mai târziu, Hasnain a adăugat că se aștepta ca operațiunea de salvare să „dureze toată noaptea”.
O echipă de experți în „exploatarea șobolanului” – o metodă primitivă de extragere a cărbunelui prin tuneluri foarte mici – a fost transportată la fața locului după ce săptămâna trecută s-a defectat forajul mecanic masiv.
Pe măsură ce ultimele obstacole au fost îndepărtate, salvatorii au lucrat la introducerea unei conducte de salvare de 90 cm în tunel prin care muncitorii vor fi scoși unul câte unul.
„În curând, toți frații muncitori vor fi scoși”, a spus statul ministrului-șef al Uttarakhand, Pushkar Singh Dhami, pe platforma X.
Bărbații au rămas blocați în tunelul de 3 mile (4,5 km) de când s-a prăbușit pe 12 noiembrie. Au primit hrană, apă, lumină, oxigen și medicamente printr-o țeavă, dar eforturile de a săpa un tunel pentru a-i salva cu mașini de forat de mare putere au fost frustrate de o serie de probleme.
Peste 10 medici, inclusiv psihiatri, au fost aduși la fața locului, discutând cu bărbații prin conductă și monitorizându-le starea de sănătate. Ei au fost sfătuiți să facă exerciții ușoare de yoga, să se plimbe în spațiul în care sutn captivi și să continue să vorbească între ei.
Tunelul face parte din autostrada Char Dham de 1,5 miliarde de dolari, unul dintre cele mai ambițioase proiecte ale primului ministru Narendra Modi, care vizează conectarea a patru locuri de pelerinaj hinduse printr-o rețea de drumuri de 890 km.