Iranul va ataca in acest an piata auto din Romania cu autoturismul national Samand. La un pret de aproximativ 10.000 de euro, masina, produsa si in Belarus, va intra in concurenta directa cu Dacia Logan.
Anuntul oficial a fost facut la inceputul acestei saptamani de compania iraniana producatoare Khodro, controlata de stat, care este, la ora actuala, cel mai mare constructor auto din Orientul Mijlociu.
Potrivit agentiei iraniene de stiri Press TV, Khodro se va extinde in Europa de Est prin dezvoltarea unei noi faze de productie in Belarus, acolo unde colaboreaza cu societatea locala Unison Car pentru productia modelelor din Iran. Aceasta ii va permite sa exporte, in cursul acestui an, circa 2.700 de autoturisme Samand in Romania, Polonia, Bulgaria, Croatia si Rusia.
Masina nationala a Iranului, Samand – ‘armasar rapid in traducere aproximativa – a fost botezata asa chiar de fostul presedinte Mohammad Katami. Produs pentru prima oara in anul 2000, autoturismul este un sedan de familie, proiectat in Marea Britanie si construit pe platforma lui Peugeot 405, al carui pret il va plasa in Romania pe segmentul de piata low-cost, dominat cu autoritate de Dacia Logan.
E adevarat, Samand vine insa cu un design usor imbatranit, cu facilitati valabile in anii 90, dar si cu o motorizare ce se incadreaza numai la norma Euro 2.
Va fi fabricata in Belarus si va costa 10.000 €
Masina iraniana, ce se comercializeaza inca de anul trecut la vecinii nostri bulgari, dar si la rusi, va fi disponibila in Romania in doua versiuni de echipare, la preturi pornind de la aproximativ 10.000 de euro.