Însă, potrivit unor experți care cercetează puținele cazuri documentate de transmitere în zbor, șansele de a fi infectat cu COVID-19 în timp ce te afli la bordul unui avion sunt, de fapt, foarte slabe.

Teama de a zbura în timpul pandemiei a redus drastic traficul aerian global, care a fost, de asemenea, restricționat din cauza închiderii frontierelor. Dacă sunt confirmate noile cercetări științifice, riscul perceput ca fiind mai mare, atunci când zbori cu avionul, ar putea fi nefondat.

Rate de transmitere scăzută în timpul zborului cu avionul

De exemplu, într-un caz, aproximativ 328 de pasageri și membri ai echipajului au fost testați pentru coronavirus după ce s-a aflat că un zbor, din SUA către Taiwan, transportase 12 pasageri cu simptome la acel moment. Cu toate acestea, toți ceilalți pasageri au avut rezultate negative, la fel ca membrii echipajului.

Și, deși au existat cu siguranță cazuri de pasageri infectați care au transmis virusul echipajului unui avion sau vecinilor de călătorie în ultimele luni, ratele de transmitere sunt scăzute.

Un studiu publicat recent în revista medicală JAMA Network Open a scos la iveală dovezi ale unei posibile răspândiri a coronavirusului în timpul unui zbor de patru ore de la Tel Aviv la Frankfurt, în martie.

PNL și PSD se spală pe mâini de vila lui Iohannis. Festivalul ipocriziei a venit după cel al slugărniciei
Recomandări
PNL și PSD se spală pe mâini de vila lui Iohannis. Festivalul ipocriziei a venit după cel al slugărniciei

Doi pasageri au dezvoltat infecții după ce au zburat cu un grup de turiști care au intrat în contact cu un manager de hotel infectat, potrivit cercetătorilor de la Institutul de virusologie medicală de la Universitatea Goethe din Frankfurt.

Cei doi, care ar fi putut fi infectați deja în timpul zborului au stat în partea din spate a aeronavei, vizavi de alți șapte pasageri care, fără să știe, au fost infectați.

Un alt zbor, din Marea Britanie către Vietnam, care a avut loc pe 2 martie, în care un om a răspândit virusul către alți 14 pasageri și un membru al echipajului, se crede este singura transmitere a virusului, de până acum, la bordul unui avion.

O posibilă explicație: filtrarea aerului din avion, în permanență

O explicație pentru nivelul de risc aparent scăzut este că aerul din cabinele moderne ale aeronavelor este înlocuit cu aer proaspăt la fiecare două până la trei minute, iar majoritatea avioanelor sunt echipate cu filtre de aer concepute pentru a bloca 99,99% din particule.

Între timp, au fost implementate diverse protocoale noi, cum ar fi acoperirea feței atât pentru pasageri, cât și pentru echipaj, obligatorie la majoritatea companiilor aeriene, verificarea temperaturii, precum și o curățare mai intensivă a cabinei și o mișcare limitată în cabină în timpul zborului.

Procurorii cer pedeapsa maximă pentru Mario Iorgulescu în dosarul în care este acuzat de ucidere din culpă. Când vor lua judecătorii decizia finală
Recomandări
Procurorii cer pedeapsa maximă pentru Mario Iorgulescu în dosarul în care este acuzat de ucidere din culpă. Când vor lua judecătorii decizia finală

Arnold Barnett, profesor de statistică la Școala de Management Sloan a Institutului de Tehnologie din Massachusetts, a încercat să cuantifice șansele de a fi infectat în timp ce se afla la bordul unui zbor scurt într-un studiu recent care a analizat beneficiile politicii locurilor goale din aeronave.

Potrivit descoperirilor sale, dacă zbori pe distanțe scurte, în SUA, cu aeronave care au trei locuri pe fiecare parte a culoarului – și presupunând că toată lumea poartă o mască – riscul de a contracta virusul este doar 1 din 4.300. Aceste cote scad la 1 din 7.700 dacă scaunul din mijloc este liber.

“Cele mai multe lucruri sunt mai periculoase acum decât înainte de COVID, iar aviația nu face excepție de la asta”, a declarat acesta pentru CNN Travel.

“Însă, pentru a te infecta în timpul unui zbor, trei lucruri trebuie să meargă prost. Trebuie să existe un pacient COVID-19 la bord și trebuie să fie contagios. Dacă există o astfel de persoană în zborul tău, presupunând că poartă o mască, trebuie să nu reușească să împiedice transmiterea virusului.

De asemenea, trebuie ca acesta să stea foarte aproape de ceilalți pasageri sănătoși. Aceste cifre se referă în special la zborurile de două ore în Statele Unite, țara care are prezent cel mai mare număr de cazuri de COVID-19 din lume.

Pensionarii din Ucraina, nevoiți să se întoarcă la lucru din cauza lipsei forței de muncă | VIDEO
Recomandări
Pensionarii din Ucraina, nevoiți să se întoarcă la lucru din cauza lipsei forței de muncă | VIDEO

Cotele vor fi mai mici pentru zborurile în părți ale globului cu puține cazuri și mai mari pentru zborurile pe distanțe lungi, deoarece “raportul de proximitate este un factor împreună cu perioada ei”, spune el.

“Nu există diferențe mari între locul de la fereastră și cel de lângă culoar”

Barnett continuă să afirme că nu există prea multe diferențe în ceea ce privește riscul între pasagerii care stau pe culoar și cei de la fereastră. Cu toate acestea, șansele de a fi infectați sunt mai mari pentru cei aflați pe scaunele de lângă culoar, deoarece au mai mulți oameni în jurul lor.

“Ești pus în pericol de oamenii care stau lângă tine pe același rând și, într-o mai mică măsură, de oamenii din rândul din spate și cel din față.

“Statistic, scaunul de lângă fereastră este mai puțin sigur decât locul din mijloc sau de lângă culoar, într-un avion plin. Dar nu este o mare diferență”.

Cercetările lui Barnett se bazează pe faptul că zborurile funcționează la capacitate maximă, dar este de remarcat și faptul că multe avioane zboară aproape goale. Administrația SUA pentru securitatea transportului a raportat că traficul zilnic a trecut de 800.000 de pasageri, pentru prima dată de la debutul pandemiei la începutul lunii august, însă chiar și așa, valoarea a fost în scădere de 31% față de cifrele din aceeași zi din 2019.

Profesorul este un puternic susținător al politicii privind locurile de mijloc goale, care a fost adoptată de companii precum Delta Air Lines, Southwest Airlines și JetBlue Airways. Cu toate acestea, Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA) spune că această variantă este “nerealizabilă din punct de vedere economic” pentru companiile aeriene. “Screeningul, acoperirea feței și măștile sunt printre numeroasele măsuri pe care le recomandăm”, a declarat Alexandre de Juniac, directorul general IATA.

IATA merge pe teste COVID-19 eficiente și pașapoarte de imunitate

De Juniac sugerează în continuare că un test COVID-19 eficient care poate fi administrat la intrarea în avion și pașapoarte de imunitate ar putea fi măsuri temporare de biosecuritate. “Trebuie să ajungem la o soluție care să le ofere pasagerilor încrederea de a zbura, dar și să mențină costul zborului la prețuri accesibile”, adaugă el. Deși multe companii aeriene au măsuri ușor diferite, ghidul general pentru pasageri este să poarte mască, să se spele pe mâini în mod regulat și să facă check-in online, pentru a minimiza riscurile transmiterii virusului în zbor.

Cu toate acestea, Barnett recomandă călătorilor să facă lucrurile cu un pas mai departe, purtând o vizieră. “Există diverse lucruri care pot fi făcute pentru reduce și mai mult riscul. Deoarece viziera îți acoperă ochii, nasul și gura, diminuează riscul ca alții să te infecteze. Știința se schimbă în fiecare zi, dar înțelegerea mea este că, dacă porți o mască, reduci foarte mult riscul de a-i infecta pe alții. Dar nu te protejează atât de mult, în timp ce un scut te va proteja. Dacă aș zbura acum, aș purta cu siguranță o vizieră”.

Protecții de plastic între scaunele din avion, o posibilă variantă

Această opinie este susținută într-o oarecare măsură de o nouă cercetare a Universității din Edinburgh, Marea Britanie și a Universității Heriot-Watt, care concluzionează că utilizarea protecțiilor din plastic va reduce semnificativ riscul contaminării COVID-19.

Se recomandă ca scaunele aeronavelor să fie prevăzute cu ferestre de protecție personală (PPW), bariere din plastic transparent, care pot fi fixate pe spatele și părțile laterale ale oricărui scaun al unui avion. “Recomandăm companiilor aeriene să introducă obligația purtării de măștile faciale și dacă sunt utilizate împreună cu protecția de plastic PPW, curățarea regulată a PPW, riscul de contaminare COVID-19 este redus la minimum”, spune coautorul raportului, Cathal Cummins, profesor asistent la Universitatea Heriot-Watt, tot în Edinburgh. “Dacă toate cele trei măsuri sunt obligatorii, împreună cu o bună igienă personală, companiile aeriene pot crește protecția pasagerilor”, concluzionează specialistul.

Urmărește cel mai nou VIDEO

Google News Urmărește-ne pe Google News

Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.

Țara europeană care convoacă 230.000 de tineri. Vor fi repartizaţi unităţilor militare ce îi vor mobiliza în caz de război
Știrileprotv.ro
Țara europeană care convoacă 230.000 de tineri. Vor fi repartizaţi unităţilor militare ce îi vor mobiliza în caz de război
Wow! Incredibil cum arată și cu ce se ocupă soția lui Marcel Ciolacu. Sunt căsătoriți de mai bine de 20 de ani, însă abia acum s-a aflat
Viva.ro
Wow! Incredibil cum arată și cu ce se ocupă soția lui Marcel Ciolacu. Sunt căsătoriți de mai bine de 20 de ani, însă abia acum s-a aflat
“De câte ori l-ai înșelat pe Viorel?”, a întrebat-o Denise Rifai pe Oana Lis în emisiune. Iar Oana Lis a răspuns
Libertateapentrufemei.ro
“De câte ori l-ai înșelat pe Viorel?”, a întrebat-o Denise Rifai pe Oana Lis în emisiune. Iar Oana Lis a răspuns
De sâmbătă, 9 noiembrie 2024, de la ora 9, trei zodii intră sub protecția îngerilor. Toate relele se vor ține la distanță, n-au de ce să-și facă griji
FANATIK.RO
De sâmbătă, 9 noiembrie 2024, de la ora 9, trei zodii intră sub protecția îngerilor. Toate relele se vor ține la distanță, n-au de ce să-și facă griji
VIRAL! Aflat la volan, Gigi Becali a intrat în direct pe TikTok cu celebrul manelist: „Ești cu drogurile?”
GSP.RO
VIRAL! Aflat la volan, Gigi Becali a intrat în direct pe TikTok cu celebrul manelist: „Ești cu drogurile?”
Detalii neașteptate din trecutul celebrei Mariah Carey ies acum la iveală! Ce a dezvăluit abia acum fostul ei soț, Nick Cannon: „Cred că are nevoie de...”
Elle.ro
Detalii neașteptate din trecutul celebrei Mariah Carey ies acum la iveală! Ce a dezvăluit abia acum fostul ei soț, Nick Cannon: „Cred că are nevoie de...”
'În fața camerelor, zâmbet. În spate...' Bursucu, dezvăluiri despre latura nevăzută a Andreei Marin. Au lucrat 3 ani împreună! Ce se întâmpla când camerele de filmat se opreau
Unica.ro
'În fața camerelor, zâmbet. În spate...' Bursucu, dezvăluiri despre latura nevăzută a Andreei Marin. Au lucrat 3 ani împreună! Ce se întâmpla când camerele de filmat se opreau
Destinația ideală pentru a depăși o despărțire. E aproape de România
Financiarul.ro
Destinația ideală pentru a depăși o despărțire. E aproape de România
Filmul teribilului accident din Maramureş, unde un băieţel de 11 ani a sărit direct în faţa unui TIR. Ionuţ a vrut să se ferească să fie stropit de prietenii săi
Observatornews.ro
Filmul teribilului accident din Maramureş, unde un băieţel de 11 ani a sărit direct în faţa unui TIR. Ionuţ a vrut să se ferească să fie stropit de prietenii săi
Horoscop 9 noiembrie 2024. Fecioarele au ocazia de a afla prin cercetare interioară cum se subminează singure și își strică bucuriile
HOROSCOP
Horoscop 9 noiembrie 2024. Fecioarele au ocazia de a afla prin cercetare interioară cum se subminează singure și își strică bucuriile

Știri mondene

Știri România

RECOMANDĂRI