„Secţiunea de munte Sărăţeni – Pipirig, cu o lungime de 116 kilometri, care include 38 de tuneluri şi aproape 200 de poduri şi viaducte, reprezintă unul dintre cele mai complexe proiecte de investiţii pentru infrastructura rutieră şi, totodată, o oportunitate pentru dezvoltare economică, reducerea decalajelor şi a şomajului, precum şi atragerea de noi investiţii”, arată reprezentanții CNIR.
Astfel, potrivit Studiului de Fezabilitate, pentru secţiunea 1 C Sărăţeni – Joseni (32,4 km), „necesarul de forţă de muncă pe durata execuţiei a fost estimat la aproximativ 6.000 de persoane, pentru lotul următor, 1D Joseni – Ditrău (14,4 km) de 3.000 de persoane, iar pentru cel mai lung lot al secţiunii de munte, 2A Ditrău – Grinţieş (37,9 km) de 7.000 de persoane”.
Totodată, pentru al patrulea lot, 2B Grinţieş – Pipirig (31,5 km), proiectantul a estimat că alţi aproximativ 6.000 de lucrători sunt necesari în etapa de execuţie.
CNIR acordă punctaj suplimentar pentru angajarea a 350 de persoane fără loc de muncă, au anunțat reprezentanţii companiei.
„Achiziţiile publice responsabile din punct de vedere social reprezintă un instrument strategic pentru îndeplinirea politicilor sociale şi de ocupare a forţei de muncă, iar CNIR a inclus criterii pentru creşterea incluziunii sociale în punctajul acordat pentru atribuirea contractelor Autostrăzii Unirii, menţionează compania.
„Industria de profil din România, precum şi cea din multe alte ţări europene se confruntă cu o provocare economică şi socială majoră, respectiv lipsa forţei de muncă. În acest sens, CNIR acordă un punctaj suplimentar de 6% pentru creşterea incluziunii sociale şi reducerea şomajului local”, a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
Astfel, constructorii care angajează 350 de şomeri din judeţele Bacău, Harghita, Iaşi, Mureş, Neamţ şi Suceava vor avea punctaj suplimentar în evaluarea ofertelor pentru cele patru loturi ale autostrăzii A8.
Cunoscută și ca „Autostrada Unirii”, Autostrada A8, Târgu Mureș – Iași – Ungheni are o lungime proiectată totală de 307,88 de kilometri și zero kilometri în exploatare.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro