Zeci de soferi isi distrug zilnic masinile in gropile Capitalei, insa foarte putini ajung sa fie despagubiti, conform legii. Daca cei care au asigurare CASCO au sansa sa-si recupereze paguba de la firma de asigurari, cei mai multi, care au numai asigurare RCA, sunt condamnati la o lupta cu morile de vant. Ei ar trebui sa se inhame, pe cont propriu, la un indelung proces in instanta cu administratorul strazii.

Se spune ca nu esti sofer daca nu dai in gropi. Ce se intampla insa daca nu tu esti vinovat, daca oricat le-ai evita, pana la urma masina ta clacheaza? Vinovat este, evident, proprietarul lor. In cazul Bucurestiului, Administratia Strazilor sau firmele private care administreaza marile bulevarde. Nici un sofer care are numai asigurare RCA nu s-a incumetat sa deschida un proces de unul singur. Potrivit directorului Administratiei Strazilor, Elena Ghineraru, oamenii nu au venit nici macar sa depuna o sesizare: “Singurele procese pe care le-am avut au fost si sunt cu societatile de asigurari”.

Cosmarul soferilor bucuresteni este strada Ionescu-Sisesti, din sectorul 1, ajunsa celebra pentru cate masini a avariat. De aici au fost retrase chiar si autobuzele RATB, pentru ca masinile “cadeau” dupa primele saptamani. Gropile de aproape un metru adancime sunt una langa alta si dainuie de cinci ani, de cand au inceput lucrarile la canalizare. Potrivit directorului Directiei de Utilitati Publice din cadrul Primariei, Valentin Stanescu, nu se poate vorbi inca de asfaltarea strazii din cauza santierelor din zona, care “automat ar distruge totul la loc”.

Procesele sunt doar cu asiguratorii

Daca ati avut ghinionul sa va rupeti masina pe una din strazile Bucurestiului si daca aveti asigurare CASCO, trebuie sa anuntati agentul de asigurari, care sa imortalizeze momentul. Fotografiile sunt trimise la Politia Rutiera, care intocmeste un proces-verbal de constatare si, pe baza lui, societatea de asigurari plateste reparatiile. Ulterior, societatea isi recupereaza banii dupa ani grei de lupta in instanta cu administratorul strazii. Conform unei hotarari de consiliu, sesizarile individuale catre firmele care administreaza marile bulevarde centrale sunt trimise tot la Administratia Strazilor, insa “nu au fost cazuri pana acum”, sustine Ghineraru.

„Am directia, rulmentii si bucsele distruse”

Ilie Dobre, locatar din zona, e nevoit sa circule zilnic pe strada Ionescu-Sisesti. Dacia sa aproape ca a ajuns pe butuci. Pentru ca are numai asigurare RCA, ar trebui sa se lupte singur in instanta cu municipalitatea, daca vrea sa primeasca vreo despagubire . “La ora actuala directia, rulmentii, bucsele sunt distruse. Dar nu ma incumet sa dau pe cineva in judecata, pentru ca ar fi prea complicat, timp pierdut si alti bani cheltuiti. Cred ca toti gasim cate un motiv sa evitam salile de judecata”, spune el, plin de suparare.

„Norocul meu a fost ca aveam asigurare”

Marin Barbu se numara printre norocosii care au infrant sistemul si au primit despagubirea. El povesteste ca in urma cu doi ani a rupt arcul din fata al dubitei sale intr-o groapa care mai dainuie si astazi. “Cand am vazut, mi s-a facut rau. Reparatia costa 20 de milioane de lei. Am reclamat la politie si, pe baza unui proces-verbal, mi-am recuperat banii de la firma de asigurari. Am pierdut vreo doua saptamani pe drumuri, dar noroc ca aveam Casco. Partea proasta este ca nu am pe unde sa ocolesc si in continuare tot pe aici sunt nevoit sa trec”.

 
 

Urmărește-ne pe Google News