Sărbătorile de iarnă vor accentua și mai mult trecerea la comerțul online, acesta urmând să aconteze vânzări totale de 189 de miliarde de dolari în acest an în Statele Unite, cu 33% mai mult decât în 2019, potrivit unei estimări a Adobe Analytics, citată de același site.
Scădere de 60% la haine
Raportul IBM arată că magazinele de haine sunt așteptate să consemneze un declin de 60% în acest an, în vreme ce comerțul online consemnează un plus de 20% pe tot anul.
Dacă oamenii nu au mai cumpărat haine în același ritm, nu același lucru se întâmplă și cu produsele pe care le consideră esențiale.
Vânzările de alcool, cu 16% mai mari
Cumpărăturile de medicamente sunt estimate să crească în acest an cu 2,7% față de 2019, achizițiile de alimente, cu 12,97%, materialele de bricolaj, cu 14,15%, iar băuturile alcoolice, cu 16,29%, conform IBM.
Adobe susține că ritmul de creștere al vânzărilor online de Sărbători este, în acest an, cât doi ani combinați. Anul trecut, ritmul de creștere era de 13%, în acest an estimarea este pentru un plus de 33%, până la 189 de miliarde de dolari.
Stimulentele de la Guvern pot duce la afaceri și mai mari
Mai mult, procentul poate crește, dacă americanii vor primi de la Guvernul american noi sume de bani, în baza unui al doilea plan de stimulare a economiei.
Acesta era negociat de republicani și democrați înainte de alegerile din 3 noiembrie, dar planul nu a mai fost finalizat.
La acel moment, presa americană vorbea de un pachet între 2.000 și 2.200 miliarde de dolari.
Două luni de cumpărături online
Pe de altă parte, cumpărăturile de sărbători ar putea arăta diferit în acest an.
În mod normal, sezonul de cumpărături începe de Black Friday, atât online, cât și în marile lanțuri de magazine. Apoi urmează Cyber Monday, adică prima zi de luni de după Black Friday.
Între timp, liniile dintre promoții au început să se disipeze. Astfel, promoțiile online încep dinainte de Ziua Recunoștinței, cu o zi înainte de Black Friday, și se întind și după Cyber Monday.
Adobe estimează că în acest an săptămâna de promoții se va transforma în mai multe luni de reduceri (“Cyber Months‟).
Două miliarde de dolari pe zi
Adobe estimează că vânzările online vor depăși două miliarde de dolari în fiecare zi dintre 1 noiembrie și 21 noiembrie, urmând să ajungă la 3 miliarde de dolari zilnic între 22 noiembrie și 3 decembrie.
Vânzările de Black Friday sunt estimate să crească cu 39%, până la 10 miliarde de dolari, în vreme ce vânzările de Cyber Monday, un eveniment de shopping care nu are loc în România, sunt estimate să ajungă la 12,7 miliarde de dolari, în creștere cu 35%. Aceasta va fi, de altfel, cea mai aglomerată zi din an, din prisma comerțului electronic.
Când sunt cele mai bune reduceri
Cele mai mari reduceri pentru televizoare au loc de Black Friday, în vreme ce cele mai bune promoții la jucării apar pe 29 noiembrie, în duminica de dinainte de Cyber Monday.
Articolele sportive vor avea cele mai mici prețuri pe 13 decembrie, iar restul de electronice, în data de 18 decembrie, mai spune Adobe.
Retailerii mai mici vor vedea creșteri de 107% la vânzările online, în vreme ce companiile care au vânzări de peste un miliard de dolari vor consemna o creștere de “doar” 84%.
Adobe mai arată că va crește și trendul de a cumpăra ceva online și de a ridica apoi produsul din magazin.
Cine sunt câștigătorii
Gigantul american Amazon, cel mai mare retailer online din lume, este unul dintre cei mai mari câștigători ai pandemiei, datorită creșterii puternice a vânzărilor online.
Vor beneficia însă și marile lanțuri de hipermarketuri. Walmart, cea mai mare companie din lume după cifra de afaceri, a consemnat creșterea vânzărilor online cu 97% în trimestrul al doilea.
Retailerul Target a avut, la rândul său, o creștere fulminantă de 273% în privința vânzărilor online în același interval.
Vânzări masive sunt așteptate și la Best Buy – cel mai mare lanț de electronice din SUA și Home Depot – cel mai mare retailer de bricolaj din lume.