Scafandrii au fost văzuți transportând ultimul trup neînsuflețit în portul Porticello, punând astfel capăt unei căutări de cinci zile de către autoritățile italiene pentru cele șapte victime ale naufragiului.
Acțiunea a fost dificilă din cauza spațiilor înguste și a faptului că scafandrii au la dispoziție doar 12 minute de căutări, după care trebuie să revină la suprafață, relatează CNN.
Șase cadavre din epavă au fost recuperate în ultimele patru zile. Trupul neînsuflețit al lui Mike Lynch a fost recuperat și identificat joi, a declarat pentru Reuters un oficial al Ministerului de Interne italian.
Nava sub pavilion britanic, cu 22 de pasageri și membri ai echipajului la bord, s-a scufundat luni după ce catargul său, unul dintre cele mai înalte din lume, s-a rupt în jumătate în timpul unei furtuni violente. Cincisprezece persoane au fost salvate luni și un cadavru a fost recuperat – se crede că este cel al bucătarului de la bord, Recaldo Thomas.
Alte șase persoane au fost date dispărute inițial: Lynch și fiica lui; președintele Morgan Stanley International, Jonathan Bloomer și soția sa, Judy Bloomer; și proeminentul avocat american Chris Morvillo și soția sa, Neda Morvillo.
„În doar 60 de secunde, poți vedea nava dispărând”
După cinci zile de la tragedie, autoritățile italiene încă investighează pentru a înțelege cum s-a scufundat atât de repede iahtul de 56 de metri. Imagini de pe o cameră de supraveghere, difuzate miercuri, par să arate momentul în care o trombă de apă a scufundat nava.
Un martor, proprietarul unei vile din apropiere, a urmărit filmările care au surprins iahtul în momentul în care s-a scufundat.
„În doar 60 de secunde, poți vedea nava dispărând”, a spus el pentru agenția italiană ANSA. „Puteți vedea clar ce se întâmplă. Nu se putea face nimic pentru navă. A dispărut într-un timp foarte scurt.”
Pe de altă parte, directorul general al companiei care a construit nava a detaliat totuși un șir de „greșeli” evitabile, el a spus că acestea ar fi putut contribui la scufundarea navei: „Incidentul sună incredibil, atât din punct de vedere tehnic, cât și ca fapt divers”. Acesta a mai spus că iahturile construite de firma sa sunt „cele mai sigure la modul absolut”.
Giovanni Constantino, CEO al The Italian Sea Group, a declarat pentru ziarul italian Corriere della Sera că exclude orice deficiență de design sau de construcție. Recuperarea epavei ar putea ajuta la elucidarea cauzelor tragediei însă operațiunea este una foarte costisitoare, estimată la 15 milioane de euro.
FOTO: Hepta