Un scandal de proporții a fost filmat într-un avion Tarom care urma să plece miercuri spre Egipt.
Mai bine de două ore a durat situația tensionată de la bordul avionului, care a decolat de pe Aeroportul Otopeni cu întârziere. Femeia în cauză a leșinat și a fost nevoie de intervenția medicilor, la fel și pentru un copil care a asistat la scenele șocante, arată Digi24.
Momentul încătușării bărbatului a fost filmat de o pasageră, care, spune ea, a fost amenințată și ea că va fi dată jos din avion dacă nu oprește înregistrarea. Imaginile au apărut apoi pe Facebook.
Peste 150 de călători, printre care mulţi copii, au asistat la
evacuarea brutală a unei familii de la bordul avionului Tarom.
Scandalul a început după ce o femeie din Maroc, care călătorea
împreună cu soţul şi fiul ei, ar fi scuipat şi jignit o
însoţitoare de bord. Comandantul a decis debarcarea familiei, însă
cei doi soţi au refuzat să coboare. În tot haosul produs, unii
călători au leşinat din cauza panicii şi a căldurii.
„Ce faceţi? Are un copil!
Nu!
Are un copil! Opriţi-vă!” s-a adresat femeia care filma unui membru al echipei de securitate.
„Staţi jos acum!
Mă aşez. Am dreptul să înregistrez asta.
Dumnezeule! Are un copil!” a luat apărarea martora femeii din Maroc.
Totul ar fi început după ce familia din Maroc a ocupat alte locuri decât cele de pe bilet și a refuzat să se mute.
O însoţitoare de bord le-a cerut oamenilor să se mute la
locurile lor, însă femeia a refuzat, ar fi devenit agresivă şi ar
fi scuipat-o pe stewardesă. Atunci, comandantul aeronavei a decis
evacuarea călătorilor recalcitranţi.
Panica s-a instalat rapid printre ceilalți călători, care au încercat să îi oprească pe agenţii de securitate să debarce familia.
Medicii au fost chemaţi la bordul aeronavei după ce unor copii
li s-a făcut rău, iar o femeie a leşinat.
„Aduceţi medicul acum! Mamei mele îi este rău.
Mai e echipa medicală aici?
Da, da, da!
Să vină în faţă” se aude pe înregistrare.
Călătorii din Maroc au fost până la urmă coborâți din avion şi au fost amendați pentru deranjarea ordinii publice.
Reacția TAROM
Compania TAROM a transmis că regretă incidentul, dar echipajul
de cabină a respectat procedurile, prioritară fiind siguranţa
pasagerilor, potrivit unui comunicat Agerpres
„Compania TAROM îşi exprimă părerea de rău faţă de
situaţia creată în cadrul zborului ROT 101 Otopeni-Cairo din data
de 17 Iulie 2019, dar este obligată să respecte reglementările
aviatice internaţionale privind siguranţa şi securitatea
pasagerilor.
În situaţia de faţă menţionăm următoarele:
Ieşirile de urgenţă servesc unor situaţii care cer evacuarea
pasagerilor din aeronavă în cel mai scurt timp. Prin urmare,
pasagerii care ocupă un loc în imediata apropiere a acesteia
trebuie să fie dispuşi să ajute în caz de urgenţă şi să
vorbească limba engleză (de asemenea, limba companiei respective
este un plus), pentru a fi capabili să înţeleagă comenzile
echipajului în caz de evacuare şi instrucţiunile de deschidere a
acelor uşi; această regulă se aplică, de asemenea, în cazul
situaţiei existente în cadrul acestui zbor.
Pasagerilor aflaţi în apropierea ieşirilor de urgenţă li se
face un instructaj pe care aceştia trebuie să fie capabili să îl
înţeleagă.
În cazul de faţă, pasagera perturbatoare nu înţelegea şi nu
vorbea nici limba română, nici limba engleză. Totodată, menţionăm
că locul pe care îl ocupa nu îi fusese alocat şi a refuzat să se
identifice.
Pentru siguranţa zborului şi a pasagerilor, echipajul de cabină
a acţionat conform procedurilor în vigoare, rugând pasagera
turbulentă să se mute pe locul alocat la îmbarcare.
Menţionăm că pasagera nu a adoptat o atitudine adecvată, motiv
pentru care, conform procedurilor în vigoare, au fost chemaţi
agenţii de securitate ai aeroportului. Reiterăm faptul că pentru
Compania TAROM, indiferent de context, priorităţile esenţiale
rămân siguranţa şi securitatea pasagerilor, a zborului şi a
echipajului”.