Directorii publicației, care se vinde pe străzi și are un tiraj de 120.000 de exemplare săptămânal, le-au permis anul trecut şi altor persoane cu excepţia celor care nu au locuinţă să distribuie Big Issue, din cauza crizei financiare, scrie Mediafax.
Potrivit Daily Mail, aproape o treime dintre vânzătorii revistei „Big Issue” sunt români, adică 700 dintr-un număr de 2.250 de distribuitori înregistraţi.
Vânzătorii britanici susţin că cei de origine romă au putut fi văzuți venind la punctele de distribuţie în automobile luxoase. Mai mult, ei spun că romii apelează la tehnici de intimidare și îi amenință, pentru a-i face să renunțe la această activitate.
„Maşini ca Mercedes sau BMW opresc în faţa magazinelor pentru a lua reviste pe care să le distribuie. Ce caută oameni care conduc astfel de maşini să cumpere copii ale „Big Issue” pentru a le vinde? Cumpără prea multe copii, nu ar putea fi vândute de o persoană sau două, deci au anumite bande care lucrează pentru ei. Şi fac asta pentru că obţin o grămadă de bani. Este crimă organizată. Sunt din ce în ce mai puţini britanici care vând revista acum şi asta fiindcă suntem goniţi. Intimidarea poate fi teribilă uneori, dar trebuie să le ţinem piept. Cunosc un tip care a luat bătaie, e un întreg scandal”, a precizat o persoană care dorit să rămână anonimă.
Paul Kelly, din oraşul Salford, susţine că şi-a pierdut slujba după ce ar fi fost acuzat pe nedrept de români că ar fi rasist.
„Am fost dat afară de cei de la „Big Issue” pe motiv că sunt rasist fiindcă m-am plâns că românii au intervenit în munca noastră. Mi-au spus că nu mai pot să vând revista. M-au înştiinţat că au primit o plângere din partea unuia dintre vânzătorii români care susţinea că l-am agresat. Nu a fost aşa. I-am spus doar să se mute din locul meu, dar l-au crezut pe el, şi nu pe mine”, a explicat Kelly.