„Transmitem regretele noastre profunde şi scuzele noastre sincere pentru produsele Pradamalia, care au şocat publicul. Ele au fost retrase de pe piaţă şi nu vor fi puse din nou în vânzare”, au precizat reprezentanţii companiei italiene într-un comunicat ce a fost publicat duminică pe Twitter, arată dcnews.ro.
Obiectele expuse în magazinul cartierul newyorkez SoHo al Prada au generat indignare pe reţelele de socializare: brelocuri, huse pentru telefoane mobile şi tricouri conţineau un motiv care se asemăna în mod straniu cu caricaturile de tip „blackface” („faţă neagră”). Mai exact, evocau chipuri de afro-americani cu ochi bulbucaţi şi buze groase, care, în secolul al XIX-lea şi începutul secolului al XX-lea, erau folosite pentru a îi ridiculiza pe afro-americani, prezentându-i ca pe nişte persoane ignorante, naive şi leneşe.
Scandalul a pornit după ce o avocată a sesizat obiectele, le-a fotografiat și a publicat imaginile pe Facebook. Inițial reprezentanții companiei s-au apărat afirmând că era vorba despre un motiv utilizat pentru a ilustra „creaturi imaginare, fără o referire intenţionată la lumea reală şi cu siguranţă fără legătură cu „blackface””.
Prada și-a nuanțat însă discursul după ce spiritele s-au inflamat.
„Asemănarea produselor noastre cu „blackface” nu a fost deloc una intenţionată, dar recunoaştem că acest lucru nu scuză daunele cauzate. De acum înainte, ne angajăm să îmbunătăţim cursurile noastre de formare profesională şi diversitatea şi vom înfiinţa imediat un consiliu consultativ care să ne ghideze eforturile în materie de diversitate, includere şi cultură”.
Sursa foto: sbs.co.au