Concret, în vizorul Google ar fi fost utilizatorii care navigau prin intermediul Safari, browserul web al Apple. Compania informatică, precum și alte corporații de publicitate utilizau coduri de programare speciale, ascunse în browserul Safari, pentru a supraveghea şi înregistra obiceiurile de navigare online ale milioane de utilizatori ai aplicaţiei Apple, informează Mediafax.
Informația a fost dezvăluită de Wall Street Jorunal care mai scrie că Safari este totuşi conceput să împiedice astfel de intruziuni. După ce cei de la WSJ i-au comunicat acest lucru, Google a dezactivat această funcţie.
Mai mult, Google s-a apărat și a transmis un comunicat în care a scris că „aceste cookies (fişiere salvate) nu colectează informaţii personale.
Cotidianul a publicat pe site-ul său liniile de coduri şi procesele prin care se instalează aplicaţia de spionaj.
Alte trei companii de publicitate online utilizau aceeaşi metodă precum Google: Vibrant Media Inc., WPP PLCs Media Innovation Group şi Gannett Co.s PointRoll.