„Salut deschiderea către dialog anunțată de către domnul primar general Nicușor Dan, care vine în întâmpinarea mesajelor publice pe care le-am transmis în toată această perioadă, legate de procedura de autorizare a lucrărilor atât de necesare pentru punerea în siguranță a planșeului peste râul Dâmbovița, din zona Pieței Unirii”, a afirmat Daniel Băluță pe Facebook.

El a adăugat că lucrările vor continua, dar „în conformitate cu modalitatea aleasă de primarul general pentru finalizarea acestui proces” și că își dorește ca „împreună să reușim să oferim cea mai bună soluție, din perspectiva legală, pentru lucrările de consolidare din centrul Capitalei”.

Scandal între Daniel Băluță și Nicușor Dan pe refacerea planșeului Unirii

Primarul sectorului 4, Daniel Băluță, a anunțat luni dimineață, 14 octombrie, că a început „lucrările de refacere din temelii” a planșeului din Piața Unirii, deși acum două săptămâni spunea că cedează proiectul la PMB. Drept urmare, Nicușor Dan a mers pe șantier să demoleze gardurile, dar Poliția Locală a Sectorului 4 s-a împotrivit.

Seara, primarul general s-a întors cu buldozerele, iar Poliția Capitalei și Jandarmeria au anunțat că numai instanța poate decide cine are dreptate. În final, premierul Marcel Ciolacu le-a transmis celor doi să termine polemica și să dialogheze, iar Băluță a strâns gardurile, după ce Ciolacu i-a cerut acest lucru, potrivit informațiilor Libertatea.

Primarul General al Capitalei, Nicusor Dan (S) soseste alaturi de primarul sectorului 4, Daniel Baluta (D) la inaugurarea Gradinitei nr.30, la finalul unui proces de consolidare, reabilitare si modernizare, in sectorul 4 din Bucuresti, luni, 1 martie 2021. ANDREEA ALEXANDRU / MEDIAFAX FOTO

Foto: Primarul General al Capitalei, Nicusor Dan alături de primarul sectorului 4, Daniel Băluță
Sursa: Hepta

Lucrările la planșeul Unirii, termen maxim de finalizare 4 ani

Lucrările de consolidare a planşeului de beton peste râul Dâmboviţa, vechi de aproape 100 de ani și supus riscului de prăbușire, ar fi trebuit să înceapă la 1 octombrie, dar au fost amânate pe o durată nedeterminată după ce Primăria Capitalei a refuzat să dea avizele necesare.

Potrivit proiectului, lucrările vor costa 750 de milioane de lei, adică aproximativ 150 de milioane de euro și aveau ca termen de execuţie anul 2028, adică patru ani. Constructorul este asocierea formată din Construcții Erbașu (lider), Concrete & Design Solutions si BogArt, a anunțat Primăria condusă de Daniel Băluță în august.

Urmărește-ne pe Google News